I do care about people around me.



POL:

Każdy ma swoje priorytety, o które troszczy się, dba. W zasadzie, dla mnie najważniejsze jest kilka rzeczy, ale elastyczność pozwala mi je pogodzić ze sobą. Ostatnio czas ucieka szybciej i podobno im jest się starszym, tym coraz szybciej, dlatego robi się dość trudno, by zrealizować to wszystko, na co ma się ochotę. Największy żal do siebie mam taki, że przejmuje się innymi bardziej niż sobą. Czasami potrafię dużo zostawić, często dla kogoś, kto nawet nie był wart mojej uwagi. W zasadzie, nawet dla Was, jeśli ktoś pyta o coś, staram się być zawsze dostępna i wszystko dokładnie wytłumaczyć, nawet jeśli zasypujecie mnie wieloma wiadomościami. W każdym razie teraz już będę mniej aktywna - poleniuchowałam trochę, więc czas się wziąć znów do pracy.

A wiecie czemu naszedł mnie taki temat? Byliśmy wczoraj ze znajomymi na basenie i w saunach spotkaliśmy Panią, z którą przegadałyśmy chyba pół godziny. Zaczęło się od tego, że faktem jest, iż polska edukacja się psuje i bardzo dużo nauczycieli ma wszystko szczerze gdzieś. Znam ludzi, którzy wykonują swoją pracę z powołania, ale to naprawdę na palcach jednej ręki mogę policzyć. Doszliśmy do wniosku, że ogółem to nasze społeczeństwo robi się powoli coraz bardziej leniwe i zaczynamy zwracać uwagę na siebie samych, inni się dla nas przestają liczyć. To dlatego rozpadają się przyjaźnie, związki, czy nawet małżeństwa, bo każda ze stron liczy na najlepsze nie patrząc na drugą osobę, nie myśląc racjonalnie w kłótni, byle tylko ją wygrać i dopiec drugiemu. I to mnie boli najbardziej, bo właśnie dla takich osób, takie jak ja są zawsze, na dobre i na złe. Niestety, w takich sytuacjach trzeba się liczyć z rozczarowaniem, czy byciem wykorzystywanym.

Mimo wszystko, uważam, że empatia to dobra cecha i gdyby każdy się nią kierował, nie byłoby wyżej wymienionych sytuacji. I wiem, że świata nie zmienię jednym postem, ale może przynajmniej do niektórych dotrę. A tym, którzy są dla innych już teraz, szczerze dziękuję i podziwiam. Pamiętajcie : jesteście wspaniali, ale nie dajcie się nikomu wykorzystywać!

ENG:

Everyone has their priorities, for which he cares, he cares. In principle, many things are important for me, but the flexibility allows me to reconcile them. Time has been running out faster lately and apparently, the more older we are, the faster it runs, what makes it is quite difficult to do everything that we want. My greatest regret for myself is that I care more about others than myself. Sometimes I can leave a lot, often for someone who wasn't worth my attention. In fact, even for you, if someone asks for something, I'm always trying to be available and explain everything accurately, not matter how many messages you cover. In any case, I will be less active now - I have lazed around a bit, so it's time to get back to work.

Do you know exactly, why this topic came to me? I was with my friends at the pool yesterday and in the saunas we met the lady with whom we talked for about half an hour. It started with the fact that the Polish education is breaking down and a lot of teachers, to be honest, don't give a damn. I know people who do their job, because they have a vocation to do this, but I can count them on the fingers of one hand. We came to the conclusion that in general our society is slowly becoming more and more lazy and we are starting to pay attention to ourselves, others are not important for us. This is why friendships, relationships, and even marriages collapse, because each part wants to have the best without looking at each other, without thinking rationally in an argument, just to win it and give it to the other. And it hurts me the most, because just for such people, such as me are always, for good and for bad. Unfortunately, in such situations one has to be disappointed or abused.

In spite of everything, I think that empathy is a good feature and if everyone would be guided by it, there would be no above-mentioned situations. And I know that I won't change the world with one post, but maybe at least I will encoureage someone to do their best. I am sincerely thankful and I admire people, who do something for others. Remnember, you are incredible, but don't let anybody abuse you!

TÄ™ sukienkÄ™ dostaÅ‚am również od bonprix.pl i wyglÄ…da naprawdÄ™ uroczo, ale ma jednÄ… wadÄ™ - strasznie siÄ™ gniecie, ledwo co usiadÅ‚am jak jechaliÅ›my z kolegÄ… na wspólny wypad i już caÅ‚a byÅ‚a pogiÄ™ta. Jak to siÄ™ mówi - chcesz być piÄ™kna, musisz cierpieć. JeÅ›li kogoÅ› zainteresowaÅ‚o kupno, to znajdziecie jÄ… tutaj KLIK. Jest jeszcze kolor ciemnozielony.

I got this dress also from bonprix.pl and it looks really cute, but has one drawback it crumples, as I just sat dawn and we rode with my friend for a trip and it was arleady bent. As it is said, if you want to be beautiful, you have to suffer. If someone is interested in buying it, you can find it here CLICK. There is also a dark green color available.



Dorey ♥

30 comments:

  1. Åšwietna stylizacja ❤️ bardzo mÄ…drze napisany post, mamy takie same przemyÅ›lenia. Obserwuje i zapraszam do siebie.

    ReplyDelete
  2. To prawda, że im jest się starszym to czas coraz szybciej leci :)
    Mój blog-klik

    ReplyDelete
  3. Super kolor sukienki! :) Szkoda, że się tak gniecie.

    ReplyDelete
  4. W sumie to smutne jak mało osób w dzisiejszych czasach wykazuje jakakolwiek empatię. Mam nawet taki przykład z życia wzięty. Koleżanka która pisze tylko o swoich problemach a żeby zapytac co u mnie, czy żyje to nigdy się na to nie porwie. Jest to z jednej strony bardzo przykre, ale niestety wpływ na to jest mały.. Stylizacja z postu jest genialna!;) idealna na lato!

    redamancyy.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Bardzo Å‚adna sukienka :)

    ReplyDelete
  6. Właśnie też to ostatnio zauważyłam, jakoś ja zawsze ciągnę rozmowę, próbuje zagadać, mało osób spyta co u mnie... Szkoda, że ludzie nie pamiętają, że rozmowa jest najważniejsza.

    http://sar-shy.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. to o czym pisałaś skojarzyło mi się trochę z toksycznymi relacjami, myślę że każdy powinien znać swoją wartość i nie dawać się wykorzystywać :)
    nineperlman.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Bardzo Å‚adnie wyglÄ…dasz! :D
    Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś, jednak czasem właśnie sama nie potrafię walczyć tylko czekam aż ktoś zrobi to za mnie :(

    https://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. Piękna, lekka stylizacja :*

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    ReplyDelete
  10. Ooo, z tym robieniem się coraz bardziej leniwym społeczeństwem to jest prawda! Każdy po sobie może to zaobserwować, jak bardzo chcemy mieć wszystko natychmiast, na teraz, i najlepiej bez żadnego wysiłku. Podobnie z patrzeniem tylko na siebie, a nie na innych, ale w ten sposób nie zbuduje się z nikim prawdziwej relacji, bo do przyjaźni czy związku potrzebne jest zaangażowanie obu stron, a nie tylko jednej :) Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  11. Co do tego martwienia się tylko o siebie, to już dawno zauważyłam, że ludzie martwią się tylko o swój czubek nosa :) ale może taka nasza natura
    https://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Empatia to naprawdę bardzo dobra i pożądana cecha. Niestety coraz mniej jej w ludziach, ale jeśli spojrzeć na to zdrowo rozsądkowo, to wcale się temu nie dziwię. Niestety więcej jest tych, co żerują na dobrych ludziach, a przecież kiedy człowiek raz się z razi, to później ciężko odbudować pozytywne nastawienie.

    ReplyDelete
  13. Moim zdaniem empatia to cecha, która powinna być w każdym z nas. Warto czasami postawić się na czyimś miejscu. Karma zawsze wraca :)

    ab-photographs.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Niestety teraz trudno być empatycznym...

    http://gabrysiaaaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Świetnie napisane! Zgadzam się z Tobą, że teraz częściej zaczynamy patrzeć na samych siebie, a inni dla nas przestają się liczyć. Empatia to bardzo dobra cecha, jednakże ludzie często ją wykorzystują :/ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Jeżeli chodzi o martwienie się o siebie, niestety czasem trzeba otworzyć oczy szerzej i zrozumieć że nie jesteśmy sami na tym świecie :) świetna stylizacja!
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Ja mam to samo.
    Czasami nawet dziękuję za to nie dostane :)
    Sukienka śliczna ;)

    ReplyDelete
  18. Zgadzam się, trzeba pamiętać o innych, ale nie można też zapominać o sobie. Nie mam na myśli bycia egoistą, ale jeśli chcemy być szczęśliwymi, musimy też skupiać się na sobie i dzielić się tym szczęściem z innymi.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post!
    www.tipsforyoungers.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Myślę, że duży wpływ tutaj mają również media. Zewsząd atakują nas zdjęcia idealnych małżeństw, domów, dzieci, wycieczek. Co głupsze i podatniejsze na to osoby, będą dążyły do takiej idealności, która przecież nie istnieje. Ponad to w tv non stop pokazują jakieś chore akcje o skatowanym zwierzaku, czy nożowniku zza ściany. Mimo, że nie spotykamy tego w prawdziwym życiu, przez oglądanie tego w kółko, zaczyna to nam niestety obojętnieć. Myślę, że tu należy szukać głównej przyczyny braku empatii.

    https://czescjestemmama.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Mega stylizacja, podcięłaś włosy? Moim zdaniem social media są dużej części winne i na to nic nie poradzimy. Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Ciekawa stylizacja ale nie jestem pewna czy ten pasek pasuje chyba brąz lepiej by pasował :D

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  22. Trafiłaś kochana w sedno...
    Kiedyś bardziej skupiałam się na innych, niż na samej sobie, przez co nie miałam kompletnie czasu na codzienne obowiązki i przyjemności.
    Aktualnie kieruje się empatią, oczywiście w zdrowym tego słowa znaczeniu.
    Najważniejsze by zrównoważyć czas poświęcony dla siebie i innych ludzi.
    Cudownie kochana wyglÄ…dasz, do twarzy Ci w zieleni! <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Fajny jest kolorek tej sukieneczki! :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    ReplyDelete
  24. Empatia to na pewno dobra cecha, ale jak ze wszystkim - nie można przesadzać. Ja sama mam z tym problem. Zawsze staram się postawić na miejscu drugiej osoby, pomóc, jeśli mogę. Czasami gdy ktoś zajdzie mi za skórę i jestem niemiła, mówię, co myślę głośno, mam wyrzuty sumienia i przepraszam, chociaż tak naprawdę w większości przypadków nie mam za co.

    Masz świetną sukieneczkę :D

    ReplyDelete
  25. Zgadzam się! W dzisiejszych czasach ludzie zaczynają troszczyć się bardziej o siebie samych niż o innych. Super zdjęcia! :)
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  26. ja czasem tak mam, ze bardziej martwie sie o innych niż o siebie ale czasem nie fajnie na tym wychodzę... Pozdrawiam i zapraszam.

    ReplyDelete
  27. O tak mimo wszystko myślę, że brakuję takich ludzi.
    Czasem taka empatia może boleć, kiedy źle wybierzemy, ale chyba taki jest sens człowieka, wybrałabym już cierpienie przez to niż stale obojętność.
    Pięknie wyglądasz!

    http://live-telepathically.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Kiedyś przyjęłam taką postawę, że będę martwić się bardziej innymi niż sobą. Niestety mocno się na tym przejechałam. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na http://modnespodnice.pl :)

    ReplyDelete
  29. Też przyjełam podobną podstawę. Troszczę się o innych ale...nie zapominam o sobie. Istnieją granicę ;) Pozdrawiam serdecznie


    blog youtube

    ReplyDelete

❀ DziÄ™kujÄ™ za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielkÄ… motywacjÄ….
❀ Weryfikacja obrazkowa wyÅ‚Ä…czona.
❀ W miarÄ™ możliwoÅ›ci staram siÄ™ odwdziÄ™czać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ JeÅ›li zaobserwujesz, postaram siÄ™ nie zawieść Twoich oczekiwaÅ„. :)