Intuicja, myślenie, game over.


Zapewne każdy z Was słyszał kiedyś taki termin jak "inteligencja emocjonalna". Moim zdaniem tę zdolność rozwija się latami i ma na celu potrafienie rozpoznawania zamiarów ludzkich i odnajdywania się w różnych sytuacjach wśród różnych grup osób (oczywiście to nie jest jej pełna definicja, ale tę kwestię chcę poruszyć). Mam wrażenie, że jest ona oparta nieco na czystej obserwacji oraz intuicji. Potrzebne jest też trochę logicznego myślenia. Niektórym wychodzi to lepiej, innym gorzej. 

Jest i druga strona medalu - czyli osoby, które chcą zgasić Twój zapał i overthinking, A ON JEST POTRZEBNY! Bo kiedy wydaje Ci się, że coś się odbywa za Twoimi plecami, coś jest nie tak, na pewno przestaje chodzić tutaj o Twoje dobro - wtedy zaczynasz myśleć i wtedy jesteś problemem dla osób, które chciały Cię wykorzystać.

Ale szczerze? Dla Ciebie też to nie jest proste i często chciałbyś się wyłączyć, zamiast rozpracowywać i próbować kogoś zrozumieć. Niezależnie czy chodzi o czyjeś dobro, czy zło odgrywające się tuż obok. Czasami rozważa się : że jednak te osoby, które mają wszystko gdzieś, mają i prościej w życiu. To totalna prawda. Bo im nie zależy, a Tobie tak- nie tylko na sobie, ale i na innych- to się ceni. Gdyby każdemu zależało świat byłby piękniejszy, ale utopii nie było, nie ma i nie będzie.

Dlatego uważam, że jeśli coś analizujesz, bo Twoja intuicja podpowiada Ci, żeby to zrobić to jest dobrze. Kiedy wymyślasz różne scenariusze (oczywiście są tu pewne granice rozsądku!), to jest dobrze. Kiedy myślisz to jest dobrze. Bo kurczę do tego Cię Bozia stworzyła, żebyś był człowiekiem rozumnym, tak?

Do czego zmierzam? Przyglądaj, analizuj, słuchaj się siebie i tego, co podpowiada Ci wewnętrzny głos, a nie kogoś kto mówi Ci : przestań myśleć. I kiedy widzisz, że coś jest nie tak (w sumie nawet zdobyłeś/aś na to wystarczająco dowodów), odejdź z tej pseudo relacji, ale bez dramy, z honorem, po prostu się odsuń, niech nikt nic nie podejrzewa. Pamiętaj, jesteś osobą wystarczającą i wartościową, a jest znacznie więcej problemów na świecie niż ludzka fałszywość.







Dorey ♥

28 comments:

  1. To prawda, nie warto brnąć w relacje o fałszywym tonie. Ja w swoim życiu niestety musiałam się zmierzyć z ludźmi, którzy niekoniecznie byli wobec mnie szczerzy.
    Choć nie są to dla nas przyjemne doświadczenia ważne by się nie przejmować i dalej z podniesioną głową iść przez życie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  2. Ja bardzo długo tkwiłam w toksycznej przyjaźni. Wyszłam tak po prostu. Bez kłótni i tłumaczeń zapomniałam a przyjaźń przeniosłam na próg znajomości. O wiele lepiej się czuje i każdemu polecam

    ReplyDelete
  3. Super to napisałaś! Warto samemu czasem jakieś rzeczy analizować i słuchać siebie oraz wewnętrznego głosu. Może czasem nasza intuicja nas zawieść, ale niejednokrotnie okazuje się też być prawdą. Fałszywych znajomości nie warto utrzymywać, szkoda na to zwyczajnie naszego czasu i zdrowia. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  4. Świetny look. Tym postem dałaś mi wiele do myślenia, bo teraz w tym momencie życia mam kilka takich rzeczy. Dzięki!
    weruczyta

    ReplyDelete
  5. Niszczące jest tkwienie w takich toksycznych relacjach, dlatego zgadzam się z tym, że trzeba je zakończyć.

    ReplyDelete
  6. Świetny post, dający do myślenia. Jeśli chodzi o intuicję to teraz trochę potrafię się w nią wsłuchać, ale nie jestem w tym mistrzem :) Robiłam rzeczy na przekór tego co czuję i skutki były opłakane.

    ReplyDelete
  7. Ja powoli uczę się, właśnie dzięki obserwacji i doświadczeniom, jakich relacji chcę, a od których lepiej trzymać się z daleka. Jestem bardziej stanowcza, ale nie przychodzi mi to łatwo.

    ReplyDelete
  8. Toksyczne relacje nic nie wnoszą w nasze w życiu i najlepiej czym prędzej je zakączyć.

    ReplyDelete
  9. Ciężko jest czasami zakończyć takie toksyczne relacje, ponieważ wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, ze tkwi w takich związkach, przyjaźniach, itp. W dzisiejszych czasach zwłaszcza o szczerość jest ciężko, lojalność wobec drugiej osoby również. Zamknięcie za sobą trudnego rozdziału w życiu, wymaga sporej odwagi i determinacji.

    ReplyDelete
  10. To prawda, lepiej samemu wszystko obserwować i zakończyć toksyczne relacje jeśli coś nam nie będzie pasować. Wiadomo często łatwiej powiedzieć niż zrobić ale jeśli my czujemy się z kimś źle to wtedy musimy przemyśleć czy dalej chcemy to ciągnąć czy może lepiej zrezygnować z toksycznej przyjaźni czy relacji.

    ReplyDelete
  11. Nadmierne analizowanie nie zawsze jest dobre. Wiem to bo niestety jestem typem osobowości, która wszystko analizuje. Są tego plusy i minusy, czasami mnie męczy to, że nie umiem tak po prostu odpuścić i się czymś nie przejąć. Jednak obserwacja świata wokół pozwala mnie na doszukiwanie się czynników ludzkich zachowań. Staram się rozwijać inteligencje emocjonalną co wychodzi mi w ostatnim czasie bardzo dobrze. Zauważam zachowania, przyzwyczajenia i reakcje, które inni omijają w drugiej osobie.

    ReplyDelete
  12. Jak zawsze piękne przemyślenia ;')

    ReplyDelete
  13. Jak zawsze piękne przemyślenia ;')

    ReplyDelete
  14. Nigdy nie brnę w fałszywe relacje :3

    ReplyDelete
  15. Ja niestety mam taki problem, że analizuje wszystko kilka razy i wszystko musi być doskonałe :/
    rilseeee.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Czasami po prostu trzeba zebrać się na odwagę, by taką toksyczną znajomość zakończyć. Niestety nie zawsze jest to takie proste. Wiem, bo mam kilka takich sytuacji za sobą. Na pewno, tak jak piszesz, warto słuchać swojego wewnętrznego głosu :)

    ReplyDelete
  17. Pierwszy raz spotykam się z określeniem "inteligencja emocjonalna"
    Ale masz rację :są ważniejsze rzeczy niż ludzka fałszywość ☺
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  18. Uwielbiam Twoje przemyślenia :)
    Piszesz niezwykle dojrzale :)
    Wspaniale Ci w tych spodniach :)

    ReplyDelete
  19. To prawda, że szkoda życia na podtrzymywanie fałszywych relacji :)

    ReplyDelete
  20. Wow, you look so good!
    I wish I could have so much confidence like you to take pictures of myself.

    ReplyDelete
  21. I 100% agree... your intuition knows best and we should listen to it more often.

    www.fashionradi.com

    ReplyDelete
  22. Najważniejsze po prostu myśleć, a często intuicja dobrze podpowiada :) (Oczywiście nie wolno też popadać w paranoje i przejmować się każdym szczegółem - tak mam czasem do tego tendencję - bo człowiek zaczyna świrować ;p) Dobrze wyglądasz ;)

    ReplyDelete
  23. Świetny czarny t-shirt z Levis'a! :)

    ReplyDelete
  24. Super wyglądasz kochana 😘😘 Buziaczki!!

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)