Praktyka oporu - asertywność górą.

Wiecie nad czym ostatnio się zastanawiałam? Czemu tak wiele sytuacji się zdarza, nawet wtedy, gdy czujemy do tego niechęć? Pewnie większość z nas choć raz nie chciała czegoś zrobić, ale nie potrafiła sobie odmówić, coś nas zablokowało.




Dajmy na to odchudzamy się i próbujemy przekazać swojemu mózgowi, że kolejna tabliczka czekolady na pewno nam zaszkodzi, po czym i tak ją jemy. Kolejnym przykładem może być, gdy znajomi nam coś proponują, a my zgadzamy się, by nie stracić reputacji. Paraliżuje nas lęk. Przed czym? Przed byciem odrzuconym przez towarzystwo, jeśli nie zrobimy tego, co nam mówią. Przed staniem się pośmiewiskiem wśród nich. A ja Wam powiem, że nie warto się przyporządkowywać, bo jeśli ktoś docenia nas tylko w sytuacji, kiedy jesteśmy mu potrzebni, nie jest wart naszej uwagi! Nawet najlepszemu przyjacielowi TRZEBA czasem powiedzieć "NIE", gdy jego zachowanie nam nie odpowiada i coś nie podoba się naszym standardom. Boicie się, że odejdzie? W takim wypadku nie był Waszym przyjacielem! Nasz lęk wpływa na decyzje i to często w złym stopniu. Podejmując się pewnym zadaniom pod wpływem emocji, możemy nieźle sobie zaszkodzić. Chyba nikt z nas nie chce być czyjąś marionetką i biec na każde zawołanie drugiej osoby. Przyznaj sam - chcesz być lalką na sznureczkach? Bo ja nie! Pokonując strach pokazujemy odwagę i wygrywamy naszą wolność!



Osobiście nauczyłam się mówić nie, mimo tego, iż niekiedy było mi z tym trudno. Dlaczego? Ponieważ szanuję swoją strefę komfortu. Wiem, co jest dla mnie ważne, odpowiednie, co chcę robić i do czego dążę. Postawienie sobie ściśle określonych celów jest kluczem do naszej asertywności. Kiedy całym serduszkiem pragniemy czegoś, nic ani nikt nie stanie nam na drodze do spełniania marzeń. Na przykład, kiedy znajomy zaprosi nas na imprezę, my odmówimy, bo musimy zrobić to, co dla nas ma większe znaczenie. Wszystko da się zrobić, należy jednak pracować nad sobą, zatem i nad asertywnością oraz umiejętnością udzielenia racjonalnej odmowy, bo są to elementy w naszym życiu bardzo ważne.


Lęk, który nas paraliżuje może zniknąć, podczas gdy w procesie dojrzewania nabieramy coraz większej pewności siebie. Faktem jest, iż każdy z nas ma jakieś wady, które blokują go przed zrobieniem czegoś. Dajmy na to dziewczyna jest śliczna, ale uroiła sobie w głowie, że ma "grube nogi" (to chyba najczęstszy kompleks kobiet) i przez to nie podejdzie porozmawiać z chłopakiem, który jej się podoba. Możliwe też, że się stresuje, blokuje ją myślenie, że druga osoba stwierdzi "Jesteś dziwna, to nie wypada, facet powinien zagadać." To tylko stereotyp, moje kochane. Zawieranie znajomości to bardzo prosta rzecz. Wystarczy przełamać lęk, trochę odwagi i do dzieła - MOŻESZ ZWOJOWAĆ ŚWIAT! Wszyscy mają jakieś braki, ale warto je zaakceptować. NIEDOSKONAŁOŚĆ JEST PERFEKCYJNA!



"To, co cenne – ma swoją cenę, ale warte jest trudu!"

Zatem pytaj, pracuj nad sobą do granic możliwości, dąż do celu i nigdy się nie poddawaj. Naucz się mówić 'NIE', nie lękaj się niczego i idź ciągle do przodu z uśmiechem na ustach! Odwagi, pamiętaj, jesteś tu, by zdobywać świat!

Dzięki Rabble za motywację do napisania tego posta, bo to dzięki Wam mogę inspirować innych! 



KOSZULA BIAŁA - KLIK
TOP RÓŻOWY - KLIK





Dorey ♥

39 comments:

  1. Świetnie wyglądasz! Cieszę się, że powoli pogoda się polepsza i można wskakiwać w takie stylizacje :)
    Oj asertywność jest bardzo ważną cechą. Niektórym często tego brakuje. Nie chcą czegoś, ale nie potrafią powiedzieć NIE. Czują zbyt wielki strach. Ja też kiedyś go czułam. Z czasem, gdy powiedziałam swoje pierwsze, poważne NIE, zrozumiałam, że nie mogę sobą pomiatać i że jak coś mi się nie podoba to powinnam śmiało o tym mówić. Dlatego cieszę się, że nie mam już z tym problemu :)

    Pozdrawiam i udanego weekendu ^^

    ReplyDelete
  2. Asertywność to, moim zdaniem, jedna z najważniejszych umiejętności/cech jakie powinniśmy posiadać. Ja sama wcale nie potrafię być asertywna, zwłaszcza w stosunku do osób starszych ode mnie :( Niestety, tak jak napisałaś paraliżuje mnie strach i przez to najczęściej muszę robić rzeczy, na które wcale nie mam ochoty.
    Ogólnie fajnie, że poruszyłaś ten temat, bo bycie asertywnym w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne, żeby nie popaść w jakieś nałogi i nie zmarnować sobie życia.
    Pozdrawiam Mania :)
    Magymany.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Pięknie napisane i ślicznie wyglądasz ! <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Super post! :)
    pooositivee.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. you look lovely!
    the weather is warm here in Ukraine too , i can finally take outfit photos comfortably
    http://dimplekhadi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Nikt nie ma prawa nam narzucać czegoś na o nie mamy ochoty, ale to my musimy umieć powiedzieć NIE ! Świetny post kochana i bardzo ładne zdjęcia :)

    Zapraszam do mnie,
    http://anggiex3.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Świetna kurtka. Ja kiedyś nie umiałam mówić nie teraz wiem, że to ważna umiejętność.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Zgadzam się z tobą. Ja czasami nie umiem powiedzieć NIE, jednak staram się to zmienić. Super wyglądasz :D
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  9. Piękny post! Często trudno mi powiedzieć "Nie", jednak powoli chyba idę w dobrym kierunku.

    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  10. Asertywność jest potrzebna w codziennym życiu i powinniśmy nauczyć się mówić "nie" i jasno określać swoje cele. Ostatnio też na blogu poruszyłam temat asertywności. Zapraszam

    Mój blog

    ReplyDelete
  11. Jak zawsze potrafisz przyciągnąć do siebie uwagę swoim blogiem. Jesteś bardzo oryginalna. flarri.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Jaka śliczna!
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam ;)
    joannaszymczakblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Ja zawsze różniłam się od ludzi, którzy mnie otaczali. Dawniej trochę bardziej, teraz trochę mniej, ale nie w tym rzecz. Kiedyś koleżanka mojej cioci powiedziała mi, że powinnam naśladować ludzi. Nie wyróżniać się z tłumu, bo to nie jest właściwe. Skoro inni chodzą do spowiedzi, to ja też muszę. Nie mogę mieć odmiennego zdania bo nie zostanę zaakceptowana.

    Cóż... minęło kilka lat. A ja wprost uwielbiam mieć i prezentować odmienne poglądy. Bo dlaczego miałabym się ich wstydzić? ;) Jestem tym kim jestem i nic tego nie zmieni nawet jeśli będę udawać Bóg wie kogo.

    ReplyDelete
  14. te zdjecia sa wprost niebianskie, kocham twoj usmiech <3

    http://justemsi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  15. Ja na szczęście potrafię odmawiać ludziom. :) Ładne zdjęcia!

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Strach powinien jedynie motywować do działania, a nie paraliżować.
    Pięknie wyglądasz<3

    - mój blog -

    ReplyDelete
  17. Nie zgodziłabym się z zdaniem w którym napisałaś że w procesie dojrzewania nabieramy większej pewności Siebie. Bo jest to tez rozległy temat. I każdy przypadek jest inny. Musimy pamiętać że wtykanie wszędzie własnego zdania, nie wiąże się z czymś co jest w porządku. Trzeba nauczyć się słuchać, bo nie wszystko to co wydaje się nam być dobre rzeczywiście takie jest. Nie zgodziłabym się jeszcze z paroma rzeczami które napisałaś ale to dłuższy temat. A co do zdjęć masz śliczny uśmiech ;)
    Mój blog

    ReplyDelete
  18. Super zdjęcia! :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Praca nad sobą jest bardzo ciężka, ale opłacalna! :)

    ab-photographs.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Asertywność to w dzisiejszych czasach coś prawie niewykonalnego, ciężko odmówić, gdy cos "robią wszyscy", ale warto się odważyć i mieć własne zdanie i rozum :) Pozdrawiam, darinkr blog

    ReplyDelete
  21. Wow, genialny post, idę zajrzeć do innych! ♥
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Umiejętnośc mówienia 'nie' jest naprawdę w życiu ważna i bardzo przydatna. Ja nie widze sensu w zgadzaniu się na coś, co w naszym odczuciu nie jest dobre, tylko dlatego, żeby się komuś przypodobać.
    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*


    ReplyDelete
  23. Świetnie wyglądasz. Bardzo motywujący post, który mam nadzieję da do myślenia wielu osobom.

    killa-killaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Twój blog to masa inspiracji i nie tylko , jestem zachwycona. Zapraszam do mnie https://patrycjarzebska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Wyglądasz uroczo. Zazdroszczę ci kręconych włosów ♥
    Kochana zapraszam Cie do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu ♥
    http://m-grabowska.blogspot.com/2017/05/konkurs-z-sammydress.html

    ReplyDelete
  26. Jak ty się zmieniłaś... Trochę minęło od czasu Londynu ale kurcze... wow. Świetny post, naprawdę. Jesteś w tym coraz lepsza, oby tak dalej! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAROLINA SZUKAŁAM OSTATNIO CIE NA FB I STARAŁAM SIĘ SOBIE PRZYPOMNIEĆ NAZWISKO JEJU KOCHANA <3

      Delete
  27. Masz zupełną rację, świetnie się czyta, zaprasza do mnie będzie mi bardzo miło
    http://blogwithbestname.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Świetnie to napisałaś, dobra motywacja!
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  29. Świetny wpis! Ślicznie wyglądasz <3

    Pozdrawiam ♥
    yudemere

    ReplyDelete
  30. Asertywność jest bardzo ważna przecież to my powinniśmy decydować o swoim życiu a nie nasi znajomi dlatego w 100% sie z Tobą zgadzam


    Mój blog.Zapraszam ♥

    ReplyDelete
  31. Cudoe włoski i genialna klasyczna stylizacja, zachwycona
    http://wear-owska.blogspot.com/

    ReplyDelete
  32. Asertywność jest bardzo ważna. Bez niej można się zagubić. Świetny post :)

    http://bysanndra.blogspot.com/

    ReplyDelete
  33. Nice summer look
    http://dimplekhadi.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Ale promiennie wyglądasz :) super!
    https://katemi21.blogspot.com/

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)