Jak oszczędzać pieniądze?

Nie ukrywam, że po wakacjach czuje się te przypływ gotówki! W moim przypadku jest tak, że wszystko, czego nie wydałam na obozach, znajduje się u mnie w portfelu. Czasem nie zostaje mi tyle, żeby kupić coś ważnego, na co zbieram. Wtedy muszę oszczędzać dalej. Jest kilka prostych sposobów na to, jak nie dać się zakupowemu szaleństwu, by w końcu zebrać na tą wymarzoną rzecz.


Zacznijmy od planowania. Zróbmy listę rzeczy, które chcielibyśmy mieć. Uporządkujmy w kolejności - od najważniejszego, do najmniej potrzebnego. Obok zapiszmy ceny. Zanim pójdziemy wydać pieniądze na bluzkę, popatrzmy na listę. Załóżmy, że na pierwszym miejscu jest napisane aparat. Niech myśli o wymarzonej lustrzance całkowicie wejdą do naszej głowy. Wtedy odechce nam się tracić pieniądze na bluzkę. I tak mamy ich w szafie mnóstwo.

 Warto mieć skarbonkę. Ja pierwszą dostałam w wieku 10 lat. Wtedy też zaczęła się moja przygoda z kieszonkowym. Pamiętam, że wyprowadzałam psa codziennie i przez tydzień zarobiłam za to 5-10zł. Dla tych, którzy nie chcą wydać pieniędzy, a ich kusi, są produkowane skarbonki z kluczykiem. Wystarczy je zamknąć i dać kluczyk rodzicom żeby go pilnowali. Tym sposobem, będziemy wrzucać do skarbonki nowe pieniądze, zamiast je wydawać. Jest to dobry pomysł, bo uczy również zaufania między rodzicami, a nami.

Można mieć też małą portmonetkę, czy portfel. Ważne, by mieć silna wolę i powiedzieć sobie 'Nic stamtąd nie ruszę."

Teraz, kiedy już mamy cele i miejsce na oszczędności, warto się zastanowić, na co najczęściej wydajemy pieniądze i znaleźć sposoby, by wydawać ich mniej. Poniżej moja lista i porady.

Podoba nam się jakieś ubranie, ale mamy inny cel. Przydałoby się małe odświeżenie szafy, w końcu dziewczyny lubią takie rzeczy. Można znaleźć ubranie, którego już się nie nosi i przerobić je. Coś doszyć, odciąć rękawy, zrobić dziury w spodniach. Zwykłą białą koszulkę zamienić w farbowaną. Modne rzeczy są do wykonania przez nas! Przy okazji będziemy się dobrze bawić. Jeśli nie chcemy ryzykować, możemy iść do taniego sklepu, tak zwanego lumpeksu. Nie uważam, że to jakiś wstyd. Ostatnio jest to nawet bardzo modne. Nawet firmowe rzeczy, można znaleźć tam w bardzo atrakcyjnych cenach.
Zauważyłam, że ostatnio ludzi w bibliotece jest coraz mniej. Odkąd empik pojawił się w naszym mieście, każdy kupuje tam książki. Dobrze jest mieć je na półce i móc po nie sięgnąć znowu, ale gdy wypożyczymy coś, również możemy do tego wrócić i wypożyczyć jeszcze raz. Nie ukrywajmy, że książki dużo kosztują. 
Jeśli chodzi o filmy, kinowe produkcje zaraz pojawiają się na cda, zalukaj i innych stronach internetowych. Można na nie chwile poczekać i obejrzeć nieco później.
Na internecie, w książkach kucharskich jest wiele przepisów na różne potrawy. Zaproponuj znajomym piknik, ale nie kupuj słodyczy. Sam zrób ciasto, deser owocowy, nawet pizzę, czy hamburgery i inne rzeczy zwane fast food'ami. Chcecie przepis na pizzę z domowym, grubym ciastem? Mogę Wam podać w przyszłości! Kolejnym plusem jest to, że jedzenie, które zrobisz sam, będzie o wiele zdrowsze niż kupione. Żeby się napić, możesz zrobić dla znajomych niespodziankę i wlać im do butelek wodę z owocami : TUTAJ JĄ ROBIŁAM (KLIK) . Z pewnością wszystkim spodoba się ten pomysł.

PORTFELIK Z PIESKIEM - KLIK 

Mam nadzieję, że post się Wam spodobał. Osobom, które oszczędzają, życzę powodzenia! Prawdopodobnie za 2-3 tygodnie, dostanę naprawiony aparat. Nie mogę się doczekać, żeby znowu robić nim zdjęcia!

Dorey ♥

75 comments:

  1. Super porady. Ja sama mam portfel, z którego nie ruszam pieniędzy i oszczędzam. :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. świetny post! idealnie trafiłaś bo mam teraz trochę pieniędzy, a uwierz, potrafię wszystko wydać w jeden dzień :")
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    ReplyDelete
  3. Porady są na prawdę przydatne i chyba powinnam zacząć się do nich stosować. Mam dużo rzeczy, które umieściłabym na swojej liście MUST HAVE. Będę dążyć do tego, by w przyszłości pojawiły się w moich rękach, dzięki oszczędzaniu i Twoim sposobą!
    written-by-life.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Idealny post dla mnie! Zbieram na wymarzony cel, ale często mam jakąś potrzebę i wydaję na nią kolejne pieniądze. A twój post idealnie wpasował się w mój problem. Dzięki za pomoc ♥

    ReplyDelete
  5. Takiego posta jeszcze nie widziałam. Bardzo fajny i przydatny. Na pewno skorzystam z kilku rad bo u mnie to kiepsko z oszczędzaniem. Jutro wezmę się za przegląd mojej szafy i pobawie się w artystkę xd
    Pozdrawiam :*
    zazustreet.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Świetnie to wszystko opisałaś ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Świetne porady! Ja chowam pieniądze do skarbonki! ^^

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Żebym ją była taką oszczędna tak jak ty poszesz
    http://happinessismytarget.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  9. Ja jestem aż za bardzo oszczędna! :D Lumpeksy faktycznie są dobrym rozwiązaniem :)
    Pozdrawiam, Marlena :*

    KLIK - ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    ReplyDelete
  10. świetny post! Ja potrafię oszczędzać :)


    Mogłabyś poświęcić mi kilka sekund na dwa kliki? Byłabym bardzo wdzięczna :)

    KLIK i KLIK

    ReplyDelete
  11. Super pomysły, na pewno wykorzystam bo jestem straszną zakupoholiczką i nie umiem oszczedzać, hah :')

    Pozdrawiam!

    ✿ Julia And Fashion – NOWY POST! KLIK ✿

    ReplyDelete
  12. Ja zapchane mam cale 4 skarbonki , pora cos z tym zrobic pewnie drobniaki wymienie w specjalnej maszynie :)

    Pozdrawiam , Klaudia z bloga http://klaudiaandmylife.blogspot.com <-- ♥

    ReplyDelete
  13. Ja po ostatnim kupnie nowego portfelu zrezygnowałam ze skarbonki ;)

    ReplyDelete
  14. Takimi oto sposobami kupiłam nowy obiektyw i są to wspaniałe rady! :D

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    ReplyDelete
  15. świetny post! :D ja ostatnio zrobiłam skarbonkę, żeby zaoszczędzić

    ReplyDelete
  16. Super post!! Bardzo przydatny :)
    W ogole swietny blog, fajnie sie czyta. Zostaje na dluzej. Obserwuje i zapraszam do siebie!
    jestem-margo.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Super porady, bardzo praktyczne i skuteczne! ;))
    xoxo // mój blog

    ReplyDelete
  18. wspaniały wpis <3 jestem bardzo cienka w oszczędzaniu, dlatego też te wszystkie rady zapiszę i postaram się do nich stosować ;)
    zbieram na aparat już nie wiem jak długo...uzbierałam wiele to w końcu postawiłam sobie inny priorytet i wydałam -.-. A teraz wszystko od początku :>.
    Ale jasno wyznaczony cel i zapisany na skarbonce powinien pomóc ;)
    ojeje, jaka urocza portmonetka <3 portfel również trafia w mój gust :D
    3maj się ^.*
    +mogłabym Cię prosić o poklikanie w linki w najnowszym wpisie? :*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    ReplyDelete
  19. Heheh ja już jestem tak opętana przez zakupoholizm że nie potrafię sobie odmówić nawet gdybym bardzo chciała,
    może czasem mi się zdarzy :>
    Ja z racji oszczędzania i zbierania na laptopa założyłam konto w banku i tam odkładałam pieniądze i uzbierałam, ale teraz pieniądze z konta lecą zazwyczaj an zakupy przez internet wchodzę robie przelew i bam kasy nie ma :D haha
    ale bardzo przydatne porady napisałaś :D
    http://kwiatonator28.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Świetne rady! Mi niestety po wakacjach nie zostało zbyt wiele pieniędzy :c
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  21. Genialne porady! Szkoda że nie przeczytałam o nich przed wakacjami, bo teraz stan mojego konta wynosi..... 0 XD
    Świetnie napisane, uwielbiam takie posty "poradnikowe" :3

    miłego dnia! thousand-miles-to-heaven

    ReplyDelete
  22. Nie jestem najlepsza w oszczędzaniu, chociaż wciąż próbuję to zmienić i mam nadzieję, że teraz wreszcie uda mi się zebrać pieniądze na wymarzoną rzecz. Na pewno będę stosować twoje rady, bo rzeczywiście są kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o oszczędzanie.

    Pozdrawiam :)
    Po mojemu

    ReplyDelete
  23. Świetne rady serio! Najważniejsza jest lista i silna wola :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Świetne porady :) || https://pvulineblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Ale świetne porady, na pewno wypróbuje skarbonkę z kluczykiem :))

    Mój blog- klik! ♥

    ReplyDelete
  26. Przyda mi się ten post, bo muszę zacząć trochę oszczędzać :)

    Mój Blog - Klik

    ReplyDelete
  27. Ja zawsze robię listę rzeczy, które muszę kupić, oraz takich mniej ważnych. Szczególnie teraz muszę oszczędzać bo marzy mi się nowa lustrzanka, a nie jest to tania rzecz. Śliczny portfelik!

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Uroczy portfelik! Ja zawsze chowam pieniądze tak, żeby nie było w moim zasięgu wzroku, zapominam o nich, a jak je znajdę to się strasznie cieszę xD

    http://meainsolita.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Super post!
    Cudne pomysły, skorzystam :3


    NOWY POST! Kliknij tutaj
    Q&A Kliknij tutaj

    ReplyDelete
  30. Świetny post. Idealny pomysł w jakim go napisałaś ( chodzi mi o te maźnięcia farbą ) :*

    ♥ Pozdrawiam ♥
    All Pastel World -->zapraszam<--

    ReplyDelete
  31. Ja zawsze korzystam z biblioteki :)

    nastoletniabiblioteczka.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Bardzo przydatny post :-)
    Pozdrawiam :*

    ReplyDelete
  33. Super post, wykorzystam pare z tych rad! <3
    patrycja-paulina.blogspot.com

    ReplyDelete
  34. Super wpis i świetne porady :)

    Zapraszam do mnie: http://monyikafashion.blogspot.com >klik<

    ReplyDelete
  35. Portfelik, czy portmonetką to nazwać mega! Te oczy niebieskie. ;)) Oszczędzanie to podstawa w dzisiejszych czasach . ;))

    ;) Obserwuję Twojego bloga i zapraszam do mnie. Nowy post, który może przekona Cię do obserwacji, jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś! Tak, czy inaczej zapraszam do siebie.
    ellipsisoflife.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Naprawdę bardzo ciekawy post - przede wszystkim przydatny! Myślę, że pomogłaś niejednej osobie, bo oszczędność w życiu to ważna rzecz.

    Mój blog-xoxolyy

    ReplyDelete
  37. Porady są świetne, muszę tylko znaleźć motywację, by zacząć się do nich stosować :)
    Mój blog

    ReplyDelete
  38. Wedlug mnie lepszym pomysłem jest trzymanie pieniędzy w portfelu, a nie w skarbonce i ćwiczyć swoją silną wolę ;-)
    p.s. cudowny ten portfelik husky!

    ReplyDelete
  39. Nie oszczędzałam kiedyś,gdyż myślałam ''pieniądze są po to by je wydawać''. Jednak,gdy zrobiłam listę różnych rzeczy,jakie chciałabym kupić wyszło że jest tego sporo i jeśli bym odłożyłą kieszonkowe z dwóch miesięcy to udałoby mi się te rzeczy kupić. Mam na liście wypisane rzeczy po kolei,które chcę kupić. Ja jestem maniaczką list i wszystko muszę mieć spisane na liście ;]
    melly-malwik.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Ja jestem maniaczką wydawania pieniędzy i jest mi bardzo ciężko nie kupić tych niby nie potrzebnych rzeczy :P
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. U mnie gdy chce na coś oszczędzić, zazwyczaj lądują u babci, bo wiem, że tam ich nie rusze haha

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. U mnie raczej nie ma problemów z oszczędzaniem, jest mi smutno gdy mam coś kupić,więc nie wydaje milionów na ciuchy i inne bezużyteczne rzeczy.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Bardzo dobry sposoby. Ja nie mam co oszczędzać, hah :)

    ReplyDelete
  44. Fajne rady, niektóre stosuję i genialny portfelik z psem :)
    Zapraszam na szkolny post DIY: http://im-dollka.blogspot.com/2015/08/zeszyt-diy.html

    ReplyDelete
  45. Ja najwięcej oszczędzam i jednocześnie wydaję na ubraniach :D Bo kupuję na lumpeksach, ale w bardzo dużych ilościach ;)

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. Genialne sposoby!
    Ja gdy mam jakiś cel, nie mam problemów z oszczędzaniem! :D
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Świetny poradnik! Przyznam, że ja zbierałam caluśkie wakacje i mam sporą sumkę już w skarbonce :D Jedyne co jest najgorsze to, to że w bibliotece nie ma niektórych świetnych książek ;_; :D
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    ReplyDelete
  48. W wakacje udało mi się trochę zarobić z czego jestem bardzo zadowolona, teraz mam pare rzeczy ktore planuje sobie kupić także post o oszczędzaniu jak najbardziej trafiony :3 moj blog

    ReplyDelete
  49. Powinnam sobie wydrukować te porady i czytac kazdeo ranka ;) musze wreszcie zebrac na nowy aparat, koniecznie ;)

    Super post!
    Pozdrawiam
    www.myworldwomen.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Jeju tyle nowych rzeczy by sie przydalo a tu o zawsze się wyda pieniadze na jakieś glupoty :D

    http://naataliam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. Fajnie wypożyczyć książkę, ale ja wolę mieć ją w domu :)

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  52. Fantastyczne zdjęcia! :)

    http://bystka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  53. Świetny post! Bardzo pomocny, dla niektórych.
    Zapraszam do mnie!
    Mój blog

    ReplyDelete
  54. Mi udaje się oszczędzać. Jak sobie postawie cel, to do niego zmierzam :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Świetny portfel z psem :) Ubrania ze second handów są super. Oszczędność kasy i oryginalność w jednym!
    Po dawkę inspiracji zapraszam do mnie: http://magdalenabednarzewska.blogspot.com/2015/08/blake-little-rzezby-w-ruchu.html

    ReplyDelete
  56. Jaki uroczy portfel z psem! ♥
    Ja akurat należe do osób, które potrafią oszczędzać, ale jeśli chce mi się słodkiego to już niestety przegrywam:(


    Obserwujemy twojego bloga i zapraszamy do nas: www.liviandinga.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
  57. Fajny post :) Mądrze mówisz :)
    Wbijaj na mój blog jeśli masz czas
    http://elorasti.blogspot.com/

    ReplyDelete
  58. Świetne rady, sama tez kiedys napisalam posta na ten temat :)

    foxyladyme.blogspot.com

    ReplyDelete
  59. Bardzo ciekawe porady! Ja najwięcej pieniędzy wydaję na ubrania, więc na tym chciałabym teraz zaoszczędzić ;)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  60. Czegoś specjalnie nowego się nie dowiedziałam, ale może tym bardziej rozrzutnym się przyda. Ja już od dzieciństwa byłam nauczona oszczędzania, a w mojej skarbonce zawsze jest sporo gotówki właśnie na taką chwilę gdy coś sobie wymarzę.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. Jeśli mam być szczera to nic nowego się nie dowiedziałam,gdyż zawsze byłam oszczedna.Świetny portfel masz :)


    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    ReplyDelete
  62. No, po wakacjach w portfelu pusto :D Ale w sumie kiedy wydawać, jak nie właśnie w wakacje. ;) Ale warto oszczędzać na wymarzone rzeczy, a może nawet nie rzeczy ;)

    justmajka.blogspot.com

    ReplyDelete
  63. No, po wakacjach w portfelu pusto :D Ale w sumie kiedy wydawać, jak nie właśnie w wakacje. ;) Ale warto oszczędzać na wymarzone rzeczy, a może nawet nie rzeczy ;)

    justmajka.blogspot.com

    ReplyDelete
  64. Ja dopóki oszczędzam to oszczędzam ale jak te oszczędności wydam chociaż częściowo to już nie mogę przestać :D Od nie dawna zaczęłam oszczędzać na terecamp. Bardzo chciałabym pojechać. Mam nadzieję że mi się uda bo jak na razie dobrze mi idzie.
    Zapraszam do mnie http://kisieltruskawkowy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  65. Masz cudownego bloga ♥
    http://wikaandstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  66. Świetny blog! :) Obserwuję ♥

    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam:
    Mój blog ♥

    ReplyDelete
  67. Ciekawy post, dobrze się czytalo :)

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)