Knowledge, Intelligence, Widsom.

Ten temat mam już zapisany od kilku miesięcy w postach roboczych, mimo wszystko, nigdy nie byłam w stanie się nim zająć. Może dlatego, że sama nie do końca wiedziałam, o co chodzi. Od dawna jesteśmy bombardowani informacjami typu "Zdobywaj wiedzę, to będziesz mądry, inteligentny." Nic bardziej mylnego, bo jak wiemy wiedza nie równa się inteligencja. Książkowa mądrość, którą możemy nabyć za życia, wysilając trochę szare komórki w procesie nauki nie jest ściśle związana z inteligencją. Chyba, że czytając powieść ulubionej autorki, bądź poradnik psychologiczny, umiemy to przenieść z kartek papieru do własnego życia - wykorzystać w praktyce. Jednak nie jesteśmy nigdy w stanie zrobić tego w pełni, ponieważ codzienność pisze nam różne scenariusze i tak naprawdę, nawet jeśli znamy zasady zachowań ludzkich, nie jesteśmy w stanie przewidzieć, jak zadziałają oni w realnym świecie. Oni czasem sami nie zdają sobie sprawy z tego, co robią.. Nie jesteśmy w stanie wniknąć w ich umysł i relacje. Po co więc te poradniki? Żeby się dowartościować? By liczyć, że zadziała "siła przyciągania", o której każdy pewnie słyszał? Może coś w tym jest, mimo wszystko wolę nie wnikać w szczegóły, bo nie wydaje mi się to być dobrą siłą. Wracając... Inteligencja to wykorzystanie wiedzy w praktyce, by osiągnąć swoje cele, a mądrość to umiejętność zachowania się w każdej sytuacji bez względu, czy dzieje się coś dobrego, czy złego. Jest to dopasowanie swoich działań tak, żeby coś osiągnąć. Szczerze, sama się czasami łapię na robieniu głupot, zresztą zapewne jak każdy. Nawet jeśli będziemy się starać, żeby teraz postępować dobrze, to i tak niekiedy pojawi się jakaś gafa, czy niedopatrzenie. Ale czy to oznacza, że nie dorośniemy do tego, by być mądrzy? Jestem pewna, że wydoroślejemy, mimo wszystko jest to proces długotrwały, uwarunkowany przez różne doświadczenia. To po co się przykładać, skoro i tak nie wyjdzie nam w pełni dobrze? Po to, żeby dążyć do perfekcji, żeby dobiec do celu z jak najmniejszą liczbą niepowodzeń, by nie wplątać się w niepotrzebne sytuacje stresowe, które psują komfort naszego życia, a także, żeby dokonywać właściwych wyborów, zgodnych z naszymi oczekiwaniami. Myślę, że rozumiecie, o co mi chodzi.

CROP TOP - CLICK
COAT - CLICK






Dorey ♥

27 comments:

  1. Sama prawda. Szkoła nie nauczy nas jak żyć. Pozwoli nam zdobywać wiedzę. Niektórzy mylą pojęcia i myślą, że jeśli ktoś ma słabe oceny to jest głupi. Super post, pozdrawiam <3

    ReplyDelete
  2. no niestety szkolnictwo w Polsce (a może i na swiecie?) takie juz jest ;) najgorsze jest to, ze codziennie spedzam w tym budynku po 7 godzin, przy czym wiecej moglabym sie w domu nauczyc (nauczyc- mam na mysli, RZECZY POTRZEBNYCH MI KIEDYKOLWIEK W ZYCIU) po prostu to jest przykre, mam nadzieje ze kiedys to sie zmieni

    mogę liczyć na poklikane w linki, to dla mnie bardzo, bardzo ważne <3

    http://justemsi.blogspot.com/2017/04/how-to-wear-it-can-find-it-festival.html

    ReplyDelete
  3. Tak albo uczą nas w szkole rzeczy które nigdy nam się nie przydadzą w życiu. Rozumiem,że matematyka się przyda,angielski i inne języki także jak najbardziej ale nie rozumiem nauki zbędnych przedmiotów z którymi na przykład nie będę wiązać przyszłości no ale cóż.I w szkole kiedy ktoś ma słabe oceny od razu się mówi że ten ktoś jest głupi i tępy.
    Ps. super stylizacja :)

    http://imcaroline14.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. To życie uczy poprzez doświadczenie. Trzeba tylko umieć korzystać z tych lekcji-wyciągać wnioski.

    ReplyDelete
  5. Ludzie sądzą, że oceny i twoja wiedza jaką posiadasz określa twoją wartość. Nic bardziej mylnego. Kiedyś sama tak myślałam bo było mi to wpajane, a teraz rozumiem o co tak naprawdę w tym chodzi. Świetny post!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Masz rację. Nasza wiedza lub niewiedza nie mówi o naszej inteligencji, a jeżeli ktoś tak nie myśli to jest w dużym błędzie. Śliczne zdjęcia! <3
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Inteligencja, wiedza i mądrość nigdy nie będą sobie równe. :) Ciekawa stylizacja.

    mój blog :)

    ReplyDelete
  8. Jeśli ktoś nie ma inteligencji nie będzie mądry ;)Cudowna stylizacja :D

    Pozdrawiam, Natalia z PZZO

    ReplyDelete
  9. Piękna stylizacja :)
    blaack-pearl.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ja odczułam to szczególnie w klasie maturalnej, ile czasu tak naprawdę marnowałam na przedmiotach na maturze nieznaczących jak przyroda, wf....A mogłabym uczyć się w domu..
    Świetny post :)
    A stylizacja cudowna, crop top i spódniczka idealnie pasują! Poklikałam.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Wiesz co.. to bardzo mądre słowa. Zawsze twierdziłam, że wszelkiego typu poradniki nie wniosą o naszego życia nic, jeśli nie masz na nie w pełni otwartego umysłu i z rozsądkiem ich nie wykorzystasz, a to też cenna umiejętność :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    ReplyDelete
  12. Jak dziewczęco i wiosennie :) Buziaki!

    ReplyDelete
  13. nice post :)
    Wish you a good week :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    ReplyDelete
  14. Zgadzam się z Tobą, ale no takie życie :/
    Pięknie <3

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. tak w szkole nie uczą nas jak żyć ;) świetne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    ReplyDelete
  16. Najlepiej jest się uczyć na błędach. Ładne zdjęcia! :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Doskonale rozumiem o co ci chodzi. Trzeba pamiętać, że mądrości nie nabywamy tylko i wyłącznie przez naukę, ponieważ uczymy się całe życie :) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Idealne zdjęcia :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Bardzo często ludzie mylą właśnie bycie mądrym, a inteligentnym. Tak jak napisałaś - mądrości nabywa się wraz z wiekiem (a to też nie w każdym przypadku). Jeśli chodzi o inteligencje - moim zdaniem ktoś albo jest inteligentny albo nie. Tego nie da się wyuczyć, po prostu to są pewne instynkty czy chociażby sprawnie i logicznie działająca wyobraźnia, którą się ma lub nie. Nie da się tego wypracować.
    Plus piękne zdjęcia i stylizacja :)
    Pozdrawiam
    Magymany.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Śliczna stylizacja :)

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    ReplyDelete
  21. Wydaje mi się, że doświadczanie różnych rzeczy tworzy człowieka inteligentnego, nie książki :)

    Mój blog - soylena.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Zawsze Pani od polskiego powtarza, że czytanie książek to podstawa. Nasz język staje się wtedy bogatszy i mamy więcej do zaoferowania w kontaktach z drugim człowiekiem.

    xclaudia-wojcik.blogpsot.com

    ReplyDelete
  23. Masz racje mądrość a inteligencja to dwie całkiem różne rzeczy
    Pozdrawiam, Madda
    https://maaddami.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Zgadzam się w stu procentach. Wiedza książkowa a inteligencja to dwie różne rzeczy ;) pozdrawiam !

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)