Jealousy : How not to go mad?


Jak tu nie zwariować, kiedy tyle rzeczy dzieje się wokół? 

O co znowu chodzi tej Dorey?

To nie jest skomplikowane. W tym poście poruszę trochę temat zazdrości. Na pewno każdy wie, co to jest. Mam również przekonanie, że każdy z nas tego kiedykolwiek doświadczył : albo sam, albo ze strony innych. To naturalne. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy chociaż raz w życiu nie byli o coś zazdrośni. Nie jest to niestety dobre dla nas, ani dla osób przez nas 'atakowanych'. Napisałam słowo atakowanych w cudzysłowiu, bo nie zawsze pokazujemy swoje uczucia. Niekiedy zamykamy się w sobie i tłumimy negatywne myśli odnośnie drugiej osoby. Lepsze to niż mszczenie się na niej przez to, że ma rzekomo coś więcej niż my. A liczba powodów, o które można być zazdrosnym w dzisiejszych czasach stale rośnie i rośnie...

Do najprostszych przykładów mogą należeć : walka o oceny, o to kto będzie najlepiej ubrany, jak osoba wygląda ( wyjaśnijmy sobie jedno - każdy z Was jest na swój sposób piękny, tylko musicie to dostrzec! Jeden problem z głowy!), walka o chwilową szkolną 'popularność'. Całkiem sporo mogłoby się tego nazbierać. Najczęściej te powody są totalnie bez sensu. No proszę Was.. To chyba logiczne, że jeśli chce się mieć dobre oceny, wystarczy się przyłożyć do nauki. Kiedy chce się być lubianym, powinno się spędzać czas z ludźmi i być dla nich miłym. To są rzeczy, które zazdrośnicy mogą osiągnąć sami! Jest tylko mały problem... Czy im się chce o to zawalczyć?

NIE! No bo po co się męczyć? Lepiej oceniać innych za to, że są niby 'lepsi', a samemu stać w miejscu i nie robić zupełnie nic, żeby doskonalić siebie. Brawo za pomysł i inteligencję. Jestem pod wrażeniem...( Wyczujcie to zażenowanie.)

A teraz coś do osób, które mogą być prześladowane, bo są w czymś lepsze : Zamiast się przejmować, pomyślcie sobie, jakimi wspaniałymi osobami jesteście! To Wy pracujecie nad sobą i osiągacie sukcesy! Jestem dumna!

Nie ukrywajmy, że każdy ma w swoim życiu jakiś problem, czy kompleksy. Po prostu niektórzy potrafią udawać silnych, bo nie chcą, żeby inni zobaczyli, jak jest naprawdę. Znam wiele takich osób, które wolą radzić sobie same. Z jednej strony to dobrze, że nie żalą się wszystkim w koło. Przecież nie wszystkim można ufać. Jednak czasami warto się otworzyć i poprosić o wsparcie. Człowiek jest istotą społeczną, musi tworzyć więzi, potrzebuje drugiej osoby, by żyło mu się dobrze.

Wracając, pomimo tego, że wydaje nam się, iż 'inni mają lepiej', to nie prawda. Każdy z nas coś przeżywa i nikt nie ma idealnie. Przecież nie znamy sytuacji prywatnej drugiej osoby - o niej wie tylko ona. Nie mamy pojęcia, co myśli, czuje.


 W takim razie, zamiast narzekać, sprawmy, żeby nasze życie było jak najbardziej idealne! Nie dajmy się zwariować, działajmy. I zwyciężajmy!



Dorey ♥

37 comments:

  1. Jejku kocham cie z ten post. Przyznam, czasem jestem zazdrośnicą, ale nie staram się nie porównywac siebie do innych, tylko dostrzec, w czym ja jestem wyjątkowa. Śliczne zdjęcia!❤

    ReplyDelete
  2. Każde słowo jest takie prawdziwe! Masz rację. Nie warto zazdrościć i nie robić nic, żeby zmienić swoją 'beznadziejną' sytuację. Lepiej zrobić krok do przodu do lepszego życia i dostrzegać w nim to, co najlepsze!
    MEGA zdjęcia!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Za każdym razem kiedy widzę tytuł posta związany z zazdrością, myślę "ohh, może to coś dla mnie". Niestety się zawodzę. Wszyscy opisują zazdrość o dobra materialne, ja mam problem z czymś innym. Często, gdy któryś z moich znajomych poznaje nową osobę i zaczyna widywać się z nią coraz częściej, mi ciężko jest się z tym pogodzić. W głowie pojawiają się stwierdzenia typu "aha, czyli ja ci już nie wystarczam?" "z nią możesz się spotkać, a mi odmawiasz?". Jestem zazdrosna o to, że ktoś poświęca innej osobie więcej czasu niż mi. Zaczyna powieżać awoje sekrety komuś innemu, a mnie odstawia na bok. Nie umiem sobie z tym poradzić...

    asadowska.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moim zdaniem, jeśli są takie osoby, które zostawiają Cię i wymieniają na inne, nie powinnaś się tym przejmować. Nie zmienisz jego decyzji - takie jest życie. Mawiają "Jeśli kogoś kochasz, daj mu wolność." Wierz w to, że znajdzie się ktoś, kto zastąpi Ci tę osobę i nigdy Cię nie zostawi! Będzie dobrze Aga! Wierzę w to :*

      Delete
  4. Świetnie piszesz naprawdę. Zdjęcia jak i post mi się naprawdę podobają.
    Zgadzam się z tobą. Każdy komuś zazdrości , ale my nie robimy nic ,aby coś zmienić
    w sobie na lepsze. nicole-500.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Mają od nas gorzej, ale to nie znaczy, że u nas jest dobrze :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  6. wszyscy mówią, że "inni mają lepiej" do momentu gdy poznają prawdę, skąd ja to znam ^^
    http://photo-ejcz.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Każdy ma swoją historię i każdy pracuję na samego siebie. Dlatego nie powinniśmy patrzeć na innych. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. Powiem szczerze że czasem sama siebie przyłapię na zbyt pochopnym ocenianiu ludzi. Ale to zawsze źle się kończy.
    Nie powinniśmy ich porównywać do siebie, czy to z powodu zazdrości, czy czegoś innego. Każdy z nas pisze swoją historię.
    Pozdrawiam ;)
    KLIK!

    ReplyDelete
  9. Zazdrość powinna motywować. Świetne zdjęcia! :)
    Pozdrawiam :*
    NOWY POST na crazy-tusiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Well said :)

    The Cutielicious
    http://www.thecutielicious.com
    Federica

    ReplyDelete
  11. Zgadzam się. Nasze społeczeństwo robi się coraz gorsze, dlatego warto pamiętać, że każdy z nas ma swoją wartość i nie dać się nigdy upokorzyć komuś innemu, dlatego, że tamten ma inne np. priorytety.

    ReplyDelete
  12. Super to opisałaś. Zazdrość cóż jest wszędzie :(

    http://nonstopyou.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Zgadzam się w 100%. W dzisiejszych czasach każdy komuś zazdrości nawet z najmniejszych powodów, a czasami nawet, że dziewczyna jest z chłopakiem, który podoba się komuś innemu i próbuje z zazdrości zabić związek... to jest szczyt wszystkiego, kiedy rzeczywiście jej się to uda.
    Masz rację również z tym, że każdy człowiek jest piękny w swój sposób.

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Oooo my często doświadczamy zazdrości. :) Najczęściej o to że jedna ma lepiej od drugiej. Świetnie napisane :) Zdjęcia super, a okulary nas oczarowały ^^ Pozdrawiamy

    ReplyDelete
  15. Zdecydowanie nie wiedziałam co to zazdrość dopóki nie znalazłam chłopaka :D. Nigdy nie odczuwałam zazdrości o oceny czy ubrania :).
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Ja jstem strasznie zazdrosna o chłopaka :d
    http://wchojnacka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  17. Prawda. Czasem okazuje się, że tak naprawdę nie ma czego zazdrościć
    Poszerzając horyzonty - Klik!

    ReplyDelete
  18. Ciężka sprawa z tą zazdrością... myślę, że to jest trudniejsze niż się wydaje :/ Świetne zdjęcia!

    Ultra kobiecy blog o muzyce:

    gitaraiszpilki.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. U mnie zazdrosć jest największą wadą, ale jest też tym co mnie charakteryzuje.
    Pozdrawiam i zapraszam! ♥
    http://marianna-pisze.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Oj zazdrość potrafi zniszczyć wszystko :*

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Ta zazdrość to jednak niemały problem. Czasami może wyrządzić komuś duże szkody. :|

    Mój blog - KLIK

    ReplyDelete
  22. Piekne zdjecia <3 coz ja staram sie niczego innym nie zazdroscic:) wole sama dazyc do celu i byc zadowolona z siebie :)
    Mój blog *klik*

    ReplyDelete
  23. Dokładnie mniej narzekania, a więcej dążenia do tego co chcemy.:)
    tzanetat.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Według mnie ludzi poprzez zazdrość nie stoją w miejscu, oceniają innych ale na tej podstawie się dokształcają. Chcą osiągnąć to - co mają inni.
    Znam osobę, która poprzez zazdrość zaczęła się uczyć, żeby zdobywać lepsze oceny.. a teraz? jest to ambitna dziewczyna, która wiąże swoje życie z poważnymi planami na przyszłość:)
    Zazdrość jest odpowiednia - ale ma swoje granice.
    http://my-place-to-relax.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Zazdrość w ludziach zawsze była, jest i będzie..Niestety, bo to chyba najgorsze co może być. Wprawia nas w kompleksy, zadręczamy się tym i wiecznie narzekamy zamiast zrobić coś ze swoim życiem.
    Post jak najbardziej na + :)
    Zdjęcia też świetne.

    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Zazdrość to okropne uczucie!
    Często zamiast coś osiągnąć zazdrościmy innym, a co za tym idzie pojawia się niezadowolenie i brak wiary w swoje możliwości.
    Zazdrość sama w sobie jest negatywnym uczuciem i ma szerokie znaczenie! :)
    z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. Pięknie wykonane zdjęcia! W dzisiejszych czasach bardzo łatwo można dostrzec uczucie zazdrości. Najczęściej występuje ono właśnie poprzez rzeczy materialne, aczkolwiek w szkole również można się na nie natknąć. Wielu uczniów tak jak napisałaś zazdrości komuś ocen, ale czy dana osoba pomyśli wcześniej ile ten człowiek musiał się natrudzić w porównaniu do zazdrośnika? Niestety, ale bardzo dużo jest takich ludzi. Pozdrawiam.
    wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Według mnie odstawą do pokonania w sobie zazdrości jest przede wszystkim akceptacja siebie! Bardzo fajnie napisany post, potrafi motywować do zmiany swojej perspektywy patrzenia.
    Zapraszam do mnie, dopiero zaczynam :)
    https://inert-ness-x.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Ludzie coraz częściej zazdroszczą różnych rzeczy innym, ale nie wiedzą, że w niektórych przypadkach sami są sobie winni, np. oceny. Zazdrościmy komuś dobrych ocen, ale sami się nie uczymy i nie robimy absolutnie nic, żeby poprawić swoje stopnie.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  30. Zazdrosć może prowadzić do rożnych sytuacji w życiu. Czasem taka lekka zazdrość np. w związku jest dobra. Gorzej jak przyjaciel zazdrości czegoś przyjacielowi, zamiast cieszyć się jego szczęściem!
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. niestety zazdrość to teraz nieodłączny element każdego człowieka. Śliczne zdjęcia <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Też często bywam zazdrosna. Szczególnie, gdy jestem przywalona pracą/nauką a na instagramie czy snapchacie widzę jak inni podróżują, odpoczywają i ogólnie cudownie mija im życie :p. Zazdrość to cięzka sprawa :(
    kingawolsza.blogspot.com

    ReplyDelete
  33. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail. com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja...

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)