Zwierzęta kochają bardziej.



Zapewne każdy z Was już zna Sproketa - jeśli jeszcze nie? Oto on. Najukochańszy pies świata. Dlaczego mam tak wielki sentyment do zwierząt? Szczerze, mogłabym podać wiele argumentów. Jednym z nich jest dość kontrowersyjny temat - zwierzęta kochają bardziej. Niektórzy mogą się ze mną nie zgodzić - ile osób, tyle opinii na dany temat. Podam Wam jednak kilka przykładów, dlaczego tak uważam.


One zawsze są przy nas, my często nie mamy czasu, by ze sobą przebywać. To jedno z najprostszych przemyśleń. Ludzie mogą zamykać się na siebie i innych, tworzyć bariery na cały świat. Zapominamy o tym, że wokół nas kręci się zwierzak. Tymczasem on próbuje zyskać naszą uwagę za wszelką cenę. Im bardziej oddalamy się od psa (mój przypadek), tym więcej on do nas przychodzi.

Pociesza bez słów. Sproket zawsze widzi, gdy mam gorszy dzień, nawet jeśli nic o tym nie mówię lub nie okazuję tego całemu światu. Podchodzi, chce żeby go głaskać, daje się przytulać, macha ogonem. Stara się zrobić wszystko, by mnie rozweselić. Zwierze ma ten zmysł i widzi, że coś się dzieje. Co innego my, najczęściej trzeba nam opowiedzieć, co takiego się wydarzyło. Próbujemy do tego dobrać jakieś porady. Zanim skończymy opowiadać historię, smucimy się bardziej. Ktoś może doradzić nam źle lub powie, że nic nie da się zrobić - czujemy się bezsilni. Zwierzęta załatwiają to bez zbędnych komentarzy. Są najlepszymi pocieszycielami świata.


Z nimi czujemy się bezpiecznie. Są naszymi obrońcami. Starają się wyglądać dość groźnie, kiedy ktoś obcy przechodzi koło nas i wygląda podejrzanie. Sproket zawsze się 'stroszy' albo zaczyna szczekać na sąsiadów. Tymczasem okazuje się, że nie skrzywdziłby ich, chyba że trzeba by było obronić własną panią.

Słyszałam o sytuacjach, w których pies bronił właściciela, przypłacając niekiedy nawet życiem. Niewielu z nas byłoby w stanie tak bardzo się poświęcić.

Nie musi być to sytuacja obrona przed kimś, ale i przed czymś np. nadjeżdżającym samochodem.


 Pies kocha pomimo wszystko. Nie jest taki, że zwraca uwagę na wygląd. Nie patrzy na to, czy człowiek jest pełnosprawny. Przecież psy pomagają osobom, które straciły wzrok i nie tylko. Chciałyby, żeby właściciel wrócił do zdrowia. Można powiedzieć, żyją specjalnie dla tego człowieka.

Jest jeszcze jedna sprawa, o której chciałabym napisać. Ta miłość jest bezwarunkowa. Wiem dobrze, jak może być. Człowiek potrafi psa porzucić, przywiązać do drzewa na mrozie, zostawić na pastwę losu, można by tak długo wymieniać. Wiem, że to dość przykre, ale takie są realia świata. Mimo wszystko, zwierzę czeka na swego pana, a kiedy uda mu się przeżyć i trafi do innej rodziny, lepszej, kochającej, pomimo wszystko będzie tęsknić i żywić uczucie do poprzedniego właściciela. Przywiązuje się, nieco jak my. I nawet jeśli zwierze straci do nas zaufanie...

W internecie jest dużo o przemocy i znęcaniu się nad zwierzętami. Pan bije, zwierzak kocha. Dlaczego tak jest? Myślę, że sami powinniśmy odpowiedzieć sobie na to pytanie, a także nauczyć się czegoś od czworonogów. Wybaczania. Na pewno nie będziemy wybaczać wszystkiego tak, jak one to robią i kochać bez względu na wszystkie krzywdy. Jednak możemy próbować przebaczyć chociaż najmniejsze sprawy. To już będzie dla nas duży plus.



SPODNIE - KLIK

Zwierzęta kochają nas bardzo mocno, czas na nasz ruch. Kochajmy zwierzęta!


Dorey ♥

34 comments:

  1. Ja mam kotkę :D Kocham ją taak bardzo :D Nikomu jej nie oddam xD Nigdy bym nie pomyślała że masz pieska *-* KC <3
    Pozdrawiam, Weronika
    Jeśli masz czas zajrzyj :)klik <3

    ReplyDelete
  2. Słodki piesio ! Dorey fajna fryzurka ;)

    http://lucy-lusia2.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Masz całkowitą rację.
    Zwierzę zawsze stara się pocieszyć, pomóc, zapewnić poczucie bezpieczeństwa.
    Co najważniejsze, nigdy nikomu nic nie powie i to chyba największa zaleta, która rzadko kiedy zdarza się w przypadku ludzi.
    Bardzo mądry post :D



    Zapraszam ♥
    colorful-dreams9.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ja też mam psa i podzielam twoje zdanie że to najlepsi przyjaciele do końca życia:)

    ReplyDelete
  5. racja, zazwyczaj mój pies lepiej mnie pociesza niż nie jeden człowiek, nigdy Cię nie zrani, możesz mu ufać, nie wygada tajemnic :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. ja kocham koty mam 2 i sa moim oczkiem w glowie :)

    ReplyDelete
  7. ja niestety nie mam psa,ale to prawda, zwierzęta kochają bardziej :)

    ReplyDelete
  8. Świetna notka :) To temat, który zawsze trafia w mój czuły punkt. Zwierzęta to najukochańsze stworzenia na świecie, a ludzie nie widzą jakie cudowne są i że to właśnie swoim zachowaniem ich kształtują..
    Zapraszam Mój blog klik!

    ReplyDelete
  9. Uroczy piesek :) Ja mam trzy koty i jestem do nich bardzo mocno przywiązana. A co do posta,to zgadzam się z Tobą.Zwierzęta są najlepszymi pocieszycielami. A najwspanialsze i najpiękniejsze jest to,że kochają bezwarunkowo,co jest bardzo ciężko zrozumieć.

    Zapraszam :)
    Mój blog-KLIK!

    ReplyDelete
  10. Ja się właśnie z Tobą zgodzę. Zwierzęta kochają bardziej. Zawsze,pomimo wszystko, nawet jeśli czasami ludzie niestety je krzywdzą :(
    Śliczne zdjęcia, uroczy ten Twój psiak ^^
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Słodki jest :3
    Ja mam psa i 3 szynszyle <3
    super zdjęcia :D

    ReplyDelete
  12. Nie rozumiem jak można nie kochać zwierząt! :)
    http://klaudencja.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Masz świetną fryzurkę i pięknego pieska. :D
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://helloxnotxtoxbreakk.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Zgadzam się z tobą :) Śliczne zdjęcia!

    http://im-dollka.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Oryginalne imię ma ten twój słodziak, zgadzam się z tobą nigdy nie powinniśmy zanidbać naszego przyjaciele

    Mój blog klik
    Jeśli Ci się spodoba zaobserwuj będzi mi bardzo miło :)

    ReplyDelete
  16. Jestem dokładnie tego samego zdania. Sama też mam upragnionego pieska :)
    naoffashion-click

    ReplyDelete
  17. Mam takie samo zdanie. Mam ukochaną psinę, która zawsze przyjdzie się popieścić, trochę pogryźć (jak to szczeniak), ale wiem, że nie mam negatywnego przeczucia co do nas. Chyba najbardziej przywiązała się do mojego taty, ale myślę, że to jest tak, że przy nim ona czuje się również bezpiecznie :D
    Nie rozumiem ludzi, którzy porzucają zwierzęta na pastwę losu. To jest okrutne. Z chęcią zrobiłabym tak samo temu, który postąpił tak samo ze zwierzęciem. Nienawidzę takich ludzi bez serca!

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. Ja od zawsze kochałam zwierzęta. Są o wiele bardziej wrażliwsze, milsze i pocieszające.

    http://wmymswieciewitam.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Mam w domu 3 uratowane kundelki i nie wyobrażam sobie życia bez nich :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  20. Pisałam niedawno podoby post <3 Pieknie wyglądasz i ten piesek <3


    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Zgadzam się z tym, że zwierzęta kochają bardziej. Świetny post i tak jak napisałaś- moglibyśmy się wiele od nich nauczyć. Piękne zdjęcia :)

    greenskycalms.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. No tak. Zwierzęta to tacy przyjaciele,którzy nie pytają. Po prostu są!
    www.najkablog99.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. fajne imię ma Twój pupil :) zgadzam się z Tobą
    mój blog
    konkurs fotograficzny

    ReplyDelete
  24. Tytuł posta powinien dotyczyć tylko psów :D Kot cię kocha tylko wtedy, kiedy dajesz mu jedzonko ♥

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Mój piesek robi dokładnie to samo <3

    Może wspólna obserwacja? Odpowiedz w komentarzu u mnie.

    http://pastelowa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Zdecydowanie uważam, że zwierzęta mają lepsze serca niż ludzie i potrafią mocniej i lepiej kochać niż ludzie. Zapraszam również do siebie MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  27. Mam sporo zwierząt i nie wyobrażam sobie życia bez nich!


    wiktoriakarnecka.blogspot.com <-- Klik

    ReplyDelete
  28. cudnie napisałaś :') to bardzo przykre, jak ludzie czasem nie szanują tych wspaniałych istotek pomimo ich ogromnej miłości do człowieka :< czasem chciałabym wejść do głowy takiego człowieka i zaprogramować w nim choć szczyptę miłości do zwierzątek, bo serce mi się kraja kiedy patrzę na te biedaki jak im się dzieje krzywda :(

    zapraszam do wzięcia udziału w konkursie u mnie :)
    http://dezmansowaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Zwierzęta są tak wdzięczne... nigdy nas nie zostawią :D
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  30. A ja niestety nie mam żadnego zwierzątka i od dziecka nad tym ubolewam… :(

    http://mademoisellejuliet.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Piękny piesek <3
    Ja mam kotkę i pieska. Bardzo ich kocham. Zwierzęta są przyjaciółmi, które nigdy nas nie zostawią. Świetny wpis ! :)

    Zapraszam do mnie, nowy wpis i konkurs ;)
    http://juliettapastoors.blogspot.com

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)