Orange is my happy colour. Przepis na szczęście.

Ostatnio zaczęłam czytać różne książki psychologiczne. Nie będę Wam mówić o wszystkich, nie chcę też za dużo zdradzać. Było w nich napisane między innymi o różnych sytuacjach z życia ludzi : przyjaźniach, związkach, które się psuły i nie tylko. Zaczerpnęłam z nich wiele ciekawych porad odnośnie tego, jak się zachowywać. To tylko kilka reguł, nikt nie powiedział, że coś spełni się, jeżeli postępujemy zgodnie z tymi książkami. Życie może się potoczyć zupełnie inaczej, ponieważ nie jest one rozgrywane według wielkiego schematu. To wszystko chcę Wam opisać w tym poście.


Zanim jednak przejdę do tematu, chciałabym zwrócić Waszą uwagę na obudowę na telefon, którą widzicie na zdjęciach. Dostałam ją od dlasmartfona.pl. Wysyłka przyszła do mnie bardzo szybko, dobrze zapakowana. Polubiłam tę firmę, ponieważ mają dużo różnych ciekawych wzorów, które idealnie pasowałyby do każdego telefonu. Moją znajdziecie tutaj - KLIK. Możecie poszukać na stronie więcej ciekawych obudów i wybrać coś dla siebie!


Wracając do tematu posta.. W jednej książce było opisane, jak postępować kiedy coś jest nie tak pomiędzy nami, a drugą osobą. Pisało tam, że należy to zostawić jak jest i jeśli komuś na nas zależy, to przyjdzie do nas sam z przeprosinami. Największa bzdura na świecie! A co kiedy to my jesteśmy winni i my zaczęliśmy konflikt? Nawet jeżeli czasem mamy rację, należy o tym spokojnie porozmawiać, a nie chodzić z nosem w chmurach i wywyższać się. To zepsuje wszystko. Właśnie przytoczyłam Wam jedną z takich sytuacji.

Drugą może być chociażby to, że kiedy dziewczyna olewa chłopaka, to on zacznie działać. Może i trochę prawdy w tym jest, ale też nie do końca. Gdy on zobaczy, że jej na nim nie zależy, to podda się. Najzwyczajniej w świecie jest tylko człowiekiem. Czuje, wie, chce odejść 'z godnością' w razie potrzeby.

Mimo, że 'Sekretnik' Kasi Michalak, dał mi wiele do myślenia i wiem. że mogę marzyć oraz realizować swoje cele na różne sposoby, zwłaszcza ciężką pracą, nie jest dla mnie typowym wzorem, który będę bezwzględnie naśladować.

Zdecydowanie wiele z takich rzeczy nie sprawdza się w życiu, chociaż czasami bardzo chcielibyśmy, żeby się tak stało. Dlaczego? Ponieważ nasze życie nie toczy się szablonowo. Gdyby wszystko się sprawdzało, każdy, kto zna zasady płynące z książki byłby szczęśliwy, bezproblemowy. Wszystkie marzenia spełniały by się i wszystko byłoby na wyciągnięcie ręki. Super, prawda? 

No nie do końca. Może do czasu podobałoby nam się to. Tylko, że sprawa jest taka, że każdy człowiek, bez względu czy młodszy, czy starszy, chłopak, czy dziewczyna lubi coś zdobywać. Musimy na coś zapracować, żeby stało się to jawą. Coś staje się naszym celem, dążymy do tego. Nie potrafimy przewidzieć, co stałoby się w danej sytuacji ani jak zachowałaby się dana osoba. Każdy jest inny i może postąpić inaczej. To ziarnko tajemnicy, ciekawości napędza nas do działania, mimo iż czasem nie jest tak kolorowo, jak to sobie wymarzymy. Jeśli wszystko by się sprawdzało, życie byłoby nudne, przewidywalne i szablonowe. Tego przecież nie chcemy. Jesteśmy tu, żeby wszystkiego się nauczyć i poznać wiele rzeczy, odnieść sukces i porażkę.

Pamiętajcie o tym, wszystko jest w Waszych rękach! Postępujcie według swoich własnych odczuć, nie według ustalonych zasad i najważniejsze : bądźcie sobą, bez względu co robicie, nigdy nie możecie udawać nikogo. Jeśli ktoś nas lubi, to za to kim jesteśmy, a nie dla tego, że staramy się mu przypodobać. To właściwie najważniejsze przesłanie z tych książek i moich własnych doświadczeń, jakie mogę Wam przekazać.




Dorey ♥

29 comments:

  1. Ale świetny case!
    Bardzo się cieszę, że już zrozumiałaś parę ważnych rzeczy, jak nie ja, to książka ci to uświadomiła. Dla mnie zawsze będziesz najlepszą Dorotą i nie daj sobie wmówić ze jest inaczej! <3

    Natasiak.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Śliczny ten case!
    Co do książki to nie znam, ale z tego co czytam zawiera nie samą prawdę i dobrze, że o tym napisałaś, zamiast głupio zachwalać bezpodstawnie, jak niestety teraz dużo blogerek robi :(
    Bardzo fajny post!
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Fajna obudowa :D Dobrze, że nie słodziłaś o książce, bo jak widać nie zawiera całej prawdy ;)!
    marmurka-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Świetna obudowa :)
    Lubię takie książki, gdyż bardzo się interesuje psychologią, chętnię po nią sięgnę :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. nie znam tej ksiazki ! a case jest boski xx

    http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
  6. Bardzo podoba mi się Twoja obudowa, mam przeźroczystą obudowę więc może wydrukuję sobie taką kratkę :). Książki jeszcze nie czytałam, ale może jeszcze kiedyś wpadnie mi w ręce..
    differentdiamond.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ogólnie to nie lubię czytać książek psychologicznych, czuję się wtedy dość dziwnie. Case jest świetny :* Mój pokój jest w kolorach pomarańczy :)

    all-pastel-world.blogspot.com ❀ KLIK ❀

    ReplyDelete
  8. Ciekawa książka i fajne etui. Nigdy nie czytałam żadnych psychologicznych książek. Musze nad tym pomyśleć. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. W moim życiu też miałam taki okres kiedy czytałam tylko psychologiczne książki o tematyce narkotyków , używek , przyjaźni itp . Takie książki naprawdę dużo uczą . !

    barry-lives.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Bardzo ciekawy post. Przyjemnie się go czytało. Do tego świetne zdjęcia no i fajna obudowa ☺

    Zapraszam do mnie :)
    http://normalbutdidnot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  11. Ładne zdjęcia!:)


    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Też interesuję się psychologią <3 Pozdrawiam Andrzej
    http://bergi-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Ja ostatnio zastanawiam sie nad kupnem książki psychologicznej :) Może warto? :*

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Racja, osobiście lubię czytać takie poradniki, ale tak jak ty potrafię odróżnić sytuacje, w której jednak postąpić jak w książce nie można. Mam jednak taką koleżankę, która bardzo bierze sobie do serca takie rady i jak coś nie wychodzi tak jak to gdzieś przeczytała to obwinia innych za to. ehh :p
    im-dollka.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. w takich książkach można znaleźć wiele przydatnych rad, ale prawdą jest, że nie zawsze się one sprawdzają ;)

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Obudowa jest na prawdę śliczna. Wszystkie poradniki to tylko "drogowskazy" za którymi nie można ślepo podążać :)

    ReplyDelete
  17. DZIĘKUJĘ
    Chyba nigdy nie słyszałam żeby ktoś na blogu napisał coś takiego. Bardzo podoba mi sie fakt że odważyłaś sie wyrazić swoje zdanie. Nie napisałaś że książka super, najlepsza. 10/10 jak często robią blogerki. Tak trzymaj :))
    Case na telefon śliczny, ciekawie czy jest taki na mój telefon. Aż sprawdzę ;)

    ReplyDelete
  18. Ja nie przepadam za książkami psychologicznymi;p
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  19. bardzo ładny case :) raczej nie przeczytam, nie interesuje mnie :/
    zapraszam, mój blog

    ReplyDelete
  20. ja zawsze staram się być sobą(a zasady łamię hihi), super post ^^
    Blog♥klik

    ReplyDelete
  21. Dobrze powiedziane, nie możemy się sztywno trzymać schematów i poradników :) ładny case!
    via-martyna.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Książka wydaję się być fajna, no i świetna obudowa :D

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Uważam, że lepiej jest jak dążymy do czegoś i zdobywamy to ciężką pracą, bo jednak mamy z tego satysfakcje. A gdybyśmy wszystko dostawali za darmo, nie bylibyśmy spełnieni :)
    dreams-first.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Fajnie Cię obdarowali. Ja muszę sięgnąć po jakąś książkę psychologiczną :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    ReplyDelete
  25. Pierwszy raz słyszę o tej książce, osobiście takich jeszcze nie czytałam bo za bardzo mnie nie interesują ale kiedys kozę po nią sięgnę :3 moj blog

    ReplyDelete
  26. Ja lubię takie książki o samorealizacji, rozwoju, szczęściu itp. Do rąk wpadły mi już Bóg nigdy nie mruga Reginy, Stay Strong Demi oraz książki Rhondy Byrne, które chyba najbardziej zmieniły mój punkt widzenia i najbardziej mi się przydały, choć uważam, że żadna z nich nie jest taka perfekcyjnie idealna ;)
    malinowynotes.blogspot.com

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)