Tak naprawdę, nie da się zatrzymać czasu, ani sprawić, by doba miała 48h. Czasem byłoby to bardzo przydatne, bo niekiedy, zanim zdążymy zrobić wszystko, jest już północ.
Mi się takie sytuacje nie zdarzają, za to widziałam, że niektórzy na snapchata dodają zdjęcia, że kończą z lekcjami o 1 nad ranem. Może chodzi o to, że są źle zorganizowani.
W tamtym roku też nie potrafiłam znaleźć sposobu, by mieć czas na wszystko. Teraz, pomimo że jest tak ostro, jak na końcu drugiej klasy, potrafię zrobić, by czas jakby trochę przystopował.
Jak to robię?



Chodzi tutaj o dobrą organizację. Nie mam na myśli planowania wszystkiego - każdej minuty swojego dnia i co będę robić za godzinę. To nie na tym polega. Właśnie na takim zachowaniu, tracimy najwięcej czasu, a i tak nie udaje nam się wyrobić.

Pamiętajcie, że planowanie zazwyczaj nie jest dobrym pomysłem!

Jest kilka najważniejszych rzeczy, jakie możemy robić, by znaleźć czas na wszystko. Pierwszą z nich jest uporządkowanie według ważności rzeczy, które musimy zrobić. Jeśli liczy się dla nas w danym dniu nauczenie na kartkówkę, to po przyjściu ze szkoły powinniśmy zabrać się za lekcje i następnie za naukę. 
Najlepiej jednak zrobić sobie godzinkę przerwy przed i wyspać się oraz coś zjeść. Wtedy, będziemy mogli wykonywać szybciej pewne rzeczy, bo nasz mózg trochę odpocznie po wysiłku i dostanie nowe siły. Następnie odrabiamy zadania, zaczynając od tych, na które mamy ochotę, przechodząc do tych trudniejszych i mniej lubianych. 
Jak już to zrobimy, wyciągamy książki i uczymy się. Nie możemy odkładać niczego na później. Jeśli mamy kilka przedmiotów do nauki, robimy pomiędzy nimi 15 minut przerwy, żeby się nie pomieszało w głowie.
Dopiero jak skończymy, możemy sobie pozwolić na wszystkie przyjemności. Telefon podczas nauki koniecznie powinien leżeć gdzieś z daleka. Sprawdzanie powiadomień i granie w gry kusi, ale najpierw trzeba zrobić to, co najważniejsze!
Takim sposobem, wyrabiam się ze wszystkim maksymalnie do godziny 19. Później mogę robić co chcę. Oglądam seriale, czytam książki.

Ważne w tym wszystkim jest też moje myślenie. Chodzi o to, że wiem w głowie, że dam radę to szybko skończyć. Jest też we mnie wiele chęci i motywacji, ponieważ dążę do celu, którym jest Liceum 7 we Wrocławiu, do którego bardzo chciałabym się dostać.

Kiedy nie zwracacie uwagi na czas, nie liczycie go, tylko myślicie, że jest go dużo - to macie go więcej. Przynajmniej trochę się on wydłuża. Dlatego nie warto ciągle spoglądać, która jest godzina i myśleć, czy zdążymy z następnym zaplanowanym zadaniem. 

Mam nadzieję, że moje spostrzeżenia i Wam pomogą wydłużyć sobie dobę. Zostawiam Wam jeszcze dużo zdjęć i życzę udanej reszty tygodnia!:)





Dorey ♥

62 comments:

  1. Ja niestety jestem niezorganizowana i nie nadążam wszystkiego zrobic :)
    Masz rację, planowanie to nie jest dobry sposób, bo z planowania często nic nie wychodzi oprócz zamieszania ;)
    Pozdrawiam ;)
    http://paaullina-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Ja robię podobnie jak Ty i na razie się wyrabiam! Zobaczymy jak to będzie, jak zaczna się sprawdziany i zaliczenia! Ale wtedy przypomnę sobie Twój post i na pewno usmiechnę się do siebie i szepnę: "Dam radę. Mam dużo czasu."
    written-by-life.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Planowanie naprawdę ułatwia życie :D świetne rady!
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napisałam, że planowanie właśnie wszytko psuje;)

      Delete
  4. Super wpis, najważniejsze to nie odkładać! :)

    ReplyDelete
  5. Bardzo trafne uwagi! Super zdjecia, swietna stylizacja :)

    Wpadnij do mnie mój blog. Klik!

    ReplyDelete
  6. dobra organizacja to podstawa w wydłużaniu sobie dnia :D

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ja nie organizuje sobie dnia bo zawsze wszystko robię spontanicznie ale czasami ułożenie sobie planu to też dobra decyzja :)

    carpe-diem-czyli-chwytaj-dzien.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Mam straszne problemy z zarządzaniem sobą w czasie. Zazwyczaj starałam sie wszystko planować, ale masz racje to wcale nie pomaga. Spróbuje twoich rad :)
    http://magdalenabednarzewska.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Coś w tym jest!! gdyby tak przestać odkładać wszystko na pózniej i nie mieć tylu pokus... chyba musze nad soba popracowac :)
    pozdrawiam!
    Mój blog - zapraszam!

    ReplyDelete
  10. Dziękuje za świetną rade <3
    Co prawda teraz jestem chora, ale napewno skorzystam <3

    Zapraszam do mnie, gdzie kiedy lepiej się poczuję, będę dodawać filmiki (fryzury,makijaż, sytuacje z życia itp...) : najmlodszazlenikow1403.blog.onet.pl

    ReplyDelete
  11. najlepiej wstawać szypciej
    <a href="http://angelikao-blog.blogspot.co.uk/>Mój Blog - klik!</a>

    ReplyDelete
  12. Świetne rady! Zawsze mam z tym problem :/
    Blog- KLIK

    ReplyDelete
  13. Bardzo przydatny post!:) Zapraszam do mnie: aassiiaao.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  14. W tym roku kiepsko u mnie z organizacją bo ze szkoły wracam z reguły dopiero około 18, ale jakoś daję radę ;)

    toofussy.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. Ja jestem perfekcjonistką i zawsze musze mieć wszystko zaplanowane itp
    Śliczne zdjęcia x
    w wolnej chwili prosze o KLIK

    ReplyDelete
  16. Ja na ogól mam wszystko zaplanowane, ale czasem oddaje się spontaniczności haha :D
    Super post, outfit piękny :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Organizacja ta u mnie podstawa, zawsze muszę sobie wszystko zaplanować :) mój blog

    ReplyDelete
  18. moja organizacja czasami leży, tak po prostu. Jak wracam ze szkoły nie ma mowy abym zabrała się od razu za lekcje :D najpierw obiad, chwila relaksu dżemka a potem nauka ;)

    ReplyDelete
  19. Planowanie, sama jestem w trakcie kupowania idealnego oraganizera dla siebie, chyba postawię na klasykę. Mnie samej brakuje czasu na to wszystko związane ze szkołą, myślę że dobra ogranizacja czasu, listy rzeczy najważniejszych oraz tak jak mówisz Doroto zrobieniu ich na samym początku naszej pracy daje dużego kopa do działania oraz sprawia że doba ma znacznie więcej godzin! ;)
    Chciałam dodać, że masz śliczne zdjecia i z checią będę tutaj gościem ;)


    Kinga Dobrowolska–blog. Pozdrawiam gorąco ♡

    ReplyDelete
  20. słabo z tą moją organizacją grr :x nie starcza mi czasu

    olkoz.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. ja muszę mieć zawsze wszystko dobrze rozplanowane :)

    http://natuuuu-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Nigdy mi nie starcza czasu i nie potrafię tego zmienić i jakoś się zorganizować :/ co do stylizacji to bardzo ciekawa, a i świetny plecak ;D masz śliczne włosy, których bardzo Ci zazdroszczę ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://madeleineee1994.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Szkoda, że nie można panować nad czasem. :v Ja mam zawsze problem z robieniem tego, co planuję. Najczęściej naukę odkładam na kolejne dni, ale to raczej przez to, że zapominam. Muszę zorganizować sobie jakiś mały kalendarzyk.

    http://oczyoutsidera.blogspot.se/ klik

    ReplyDelete
  24. Mnie właśnie teraz bardzo szybko mija czas, ciekawe rady! :)

    im-dollka.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. super porady! :) ja ostatnio nie planuje swoich dni wszystko wychodzi tak jakos spontanicznie :D
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  26. Ciekawe porady ;)
    --> http://fridayp.blogspot.com/ <-- Zapraszam, miłego wieczorku ;)

    ReplyDelete
  27. Piekna spódniczka i bardzo fajne zdjęcia!:)
    Mój blog-KLIK!

    ReplyDelete
  28. cudowne zdjęcia! a co do postu, wiele razy próbowałam robić mniej więcej wszystko w takiej kolejności jak napisałaś ale potem mi się odechciało a nauka w głowie mi się tylko myliła!


    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Genialne rady na dobre zorganizowanie swojego dnia! Szczerze mówiąc to ja mam taki sam 'system' jak Ty! :)

    Pozdrowionka ^^
    ♥by-sylwia.blogspot.com♥
    ♥Zapraszam na konkurs♥

    ReplyDelete
  30. Mi właśnie planowanie najlepiej pomaga w organizacji ^^

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Bardzo ładna stylizacja! Trzecie zdjęcie od końca śliczne <3

    NOWY POST - leutey.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. bardzo ciekawy post :) zdjęcia wspaniałe <3
    xshandy.blogspot,com

    ReplyDelete
  33. Świetne porady! Chociaż mi zazwyczaj doby starcza;)

    Pozdrawiam!
    tyneczkapisze.blogspot.com- (kliik)♥

    ReplyDelete
  34. Mimo, że jestem w 3 gimnazjum, jakoś mój rok nie zapowiada się zbyt intensywny... o dziwo, bo nauczyciele u nas w szkole bardziej skupiają się na testach gimnazjalnych niż na sprawdzianach i kartkówkach :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Ciekawe porady.
    http://parkspati.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. Chociaż jedna osoba zgadza się ze mną, że czasu nie da się zaplanować co do minuty!
    Ja przystępuję do lekcji od razu po szkole i muszę przyznać, że rzeczywiście zaoszczędzam dużo czasu, kiedy nie odkładam wszystkiego "na potem". :)

    http://natasiak.blogspot.com/2015/09/przeglad-sklepu-dresslink.html

    ReplyDelete
  37. Nie warto odkładać niczego na później, dużo razy popełniłam ten błąd i uczyłam się na sprawdzian na ostatnią chwilę, przez co nie zdążyłam przerobić całego materiału. Dlatego od początku września do lekcji siadam zaraz po szkole, nie marnuję już tyle czasu :)

    Zapraszam do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  38. Hahah ale pomyslowy post :)
    ♥ Pozdrawiam , Klaudia z bloga -- -- -- --> http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/ <-- -- -- ♥

    ReplyDelete
  39. Ja wszystko zawsze odkładam na później nic nie moge sobie nigdy zaplanować :(
    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  40. Boskie zdjęcia , Extra porady =D
    Zapraszam -----> Klik

    ReplyDelete
  41. Masz rację, nie ma sensu planować dokładnie dnia co do godziny :))
    świetny i mega przydatny post ;)) Jeśli ktoś potrafi sobie zorganizować czas, znajdzie czas na wszystko! :D
    Śliczne zdjęcia <3 Widzę, że u Ciebie również wakacyjnie jeszcze, haha :D

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  42. Ja robię tak jak ty tylko czasem mi się nie chcę
    julitfashion.blogspot.com 👌🙆

    ReplyDelete
  43. Świetny post! http://imbirkowy-blog.blogspot.com/2015/09/last-two-weeksagata.html?m=1

    ReplyDelete
  44. Ja również jestem teraz w 3 klasie i moja organizacja wygląda następująco: przychodzę ze szkoły, uczę się do 18 (3h) robię godzinę przerwy, potem lecę na trening i o 22 już idę do spania, więc DA SIĘ! Po prostu nie zostawiajmy wszystkiego na ostatnią chwilę :)
    Przydatny post, a zdjęcia śliczne,
    pozdrowionka!

    Mój blog KLIK

    ReplyDelete
  45. Może i planowanie psuje wszystko, lub większość rzeczy ale mi ciężko jest się bez niego obejść, bo potem zapominam co miałam zrobić :D

    no-perfekt.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. ślicznie wyglądasz :) chciałabym kończyć wszystko o 19, o tej godzinie nawet nie zaczynam odrabiać lekcji niestety :c
    http://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  47. U mnie zawsze z organizacją było krucho, liczę, że teraz to się zmieni :)

    cvte-olga.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. ja się staram nigdy nie planować :D
    super stylówka :D
    http://kwiatonator28.blogspot.com/

    ReplyDelete
  49. od jakiegoś czasu podczas roku szkolnego wieczorami zapisuję sobie plan dnia na następny dzień. oczywiście nie taki szczegółowy, wszystko z reguły mi się skraca lub wydłuża, ale jednak pomaga to na zorganizowaniu dnia przynajmniej mi.
    thisrosse.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Ja uważam, że planowanie jest dobrym pomysłem, ale nie wszystko trzeba zrobić danego dnia!;)

    ReplyDelete
  51. Planowanie to świetna sprawa! Ja od trzeciej klasy gimnazjum wyćwiczyłam sobie zdolność organizacji. Mam nadzieję, że przez dwa miesiące wakacji nie wyszłam z wprawy i dalej będę potrafiła wszystko sobie zaplanować :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    ReplyDelete
  52. Ja sobie niczego nie planuje,bo nawet jesli to zrobie to i tak wszystko zrobie inaczej.
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  53. zawsze jeśli coś planuje nagle muszę zrobić coś innego i dupa z tamtego wychodzi wiec dla mnie spontan jest najlepszy :)
    Świetna stylizacja i śliczna fryzurka także w takiej często chodzę :)

    http://mowmikejt.blogspot.com/2015/09/boyfriend.html

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)