What should I read?


ONLY THE POLISH VERSION TODAY.


W dzisiejszych czasach chęci do czytania pozostały chyba już tylko u starszego pokolenia. Smutnym faktem jest to, iż młodsi nie czytają już prawie wcale (zdarzają się oczywiście wyjątki od reguły). Jedyne co czytamy, to lektury, czy podręczniki szkolne, a i to też nie wszyscy robią. Skąd ta zmiana? Dlaczego książki już nie zachęcają? Kto wie, może żyjemy w społeczeństwie zabieganym i nie mamy na to czasu, a nawet jak znajdziemy chwilkę, wolimy ją spożytkować na przeglądanie internetu, aby być na bieżąco z tym, co się dzieje na świecie. By być NA CZASIE.

Moim zdaniem, czytanie jednak powinno być nieodłączną częścią naszego życia. Ja odnajduje w tym pasję, oczywiście, kiedyś miałam więcej czasu, potrafiłam przesiadywać całe popołudnia czytając najróżniejsze powieści i lubiłam to. Teraz, czasem na weekend, niekiedy w tygodniu, zdarza mi się czytywać coś dla rozrywki (i nie mówię tu tylko o artykułach naukowych związanych z medycyną).

W sumie nie byłoby to dla mnie takie proste, gdyby nie dbały o mnie wydawnictwa Insignis oraz Nowa Proza, które z miesiąca na miesiąc dostarczają mi co najmniej 3 książki do przeczytania. I to jest piękne, za to dziękuję. Nie muszę się iść do sklepu, czy długo wybierać w bibliotece - oni znają moje preferencje i podsuwają mi gotowe propozycje dosłownie przed nos, spełniając moje wszelkie szczególne prośby. Wydawnictwa są cudowne, naprawdę nie wiem, czy bez nich miałabym tyle chęci i radości z czytania! Dziękuję Insignis, dziękuję Nowa Proza!

Do rzeczy - dzisiaj chciałabym Wam polecić trzy pozycje:


Pierwszą z nich, najbardziej przeze mnie lubianą jest książka "Małe wielkie rzeczy". Piękna i wzruszająca, zapierająca dech, wprowadzająca w stan zadumy. Wiecie czemu? Ponieważ dużo z nas postrzega życie jako pasmo porażek, nawet jeśli coś osiągną, narzekają nadal. Żyjemy w czasach, w których zanika chęć walki o wartości, drugiego człowieka i swoje marzenia. Jeśli coś jest dla nas "za trudne", wolimy się poddać i znaleźć inną ścieżkę, niż dążyć do osiągnięcia swoich marzeń. Ja nie wierzę w to, że są dla nas jakiekolwiek bariery i granice. Po prostu : chcę czegoś, pracuję na to, wkładam w to całe serce, mózg i mój potencjał. Ta książka upewniła mnie w przekonaniu, że DAM RADĘ! Zobaczcie, 17 latek został sparaliżowany od szyi w dół i walczył - o prawdziwe życie, o to by mógł normalnie funkcjonować. Są ludzie, którzy wychodzą nawet z takich trudności, bo chcą żyć pełnią życia, chcą być szczęśliwi. To oni uczą nas prawdziwego poświęcenia, odnajdywania pozytywów w każdej sytuacji. Jeśli komuś brakuje czasem motywacji, przestał w siebie wierzyć, zachęcam do przeczytania tej książki. Nie tylko osoby wątpiące, ale i każdego z nas zachęcam - po to byśmy wyszli z niechęci i nastawili się na ZROBIĘ TO. Tylko tym sposobem osiągniemy sukces.



Kolejna pozycja to coś dla lubiących zagadki, z pewnością spodobałaby się fanom Sherlocka (chyba dlatego ją lubię). Jest to kryminał na zasadzie Escape Roomu. Morgan budzi się w pokoju hotelowym, przykuty kajdankami do łóżka. Jest tam również pięć nieznajomych twarzy, a jedna z nich może być mordercą. Wśród wielu zagadek, musi on odkryć, kto jest zabójcą, inaczej wszyscy zginą. Kojarzy mi się to z dziełami Agaty Christie. Bardzo lubię tę autorkę, od przeczytania "Zgadnij kto", lubię także Chris'a McGeorge'a.


Kolejną książką, którą chcę Wam polecić jest poradnik "Przyciągnij miłość" Agnieszki Przybysz. Niby ukierunkowane jest to, żeby zdobyć partnera, ale ja wyczytałam z tego dużo więcej. Zawsze doszukuję się w książkach tego typu ciekawych wskazówek, jak radzić sobie z własnymi wadami, czy problemami, jak pozbyć się ludzi i rzeczy, które nas ograniczają, jak prowadzić zdrowe relacje nie tylko z innymi, ale także z sobą samym. I może dla niektórych wydaje się to być kolejny "kiczowaty poradnik dla desperatek", ale dla mnie, nim nie jest. Książka jest naprawdę godna uwagi. Pani Agnieszka w sposób zachęcający do czytania opisuje zdarzenia, także te z życia wzięte. Naprawdę polecam.


Mam nadzieję, że tym postem chociaż trochę zachęciłam Was do czytania, zwłaszcza tych pozycji od Insignis i Nowa Proza, które wymieniłam wyżej.

Ile średnio czasu tygodniowo spędzacie na czytanie czegoś innego niż podręcznik, czy lektura?
Podobają Wam się książki, które wymieniłam wyżej?





Dorey ♥

23 comments:

  1. Sama sobie próbuje wmawiać że nie mam czasu na czytanie, a książek na półkach robi się coraz więcej- tych nieprzeczytanych oczywiście. Te przedstawione przez ciebie przypadły mi do gustu i jak tylko uda mi sie w końcu sięgnąć po moje zaległe, na pewno chętnie przeczytam, zwłaszcza "Zgadnij kto"

    Zapraszam do mnie http://blekitnypamietnik.blogspot.com/2018/08/pielenacja-z-eveline.html

    ReplyDelete
  2. Ja uwielbiam czytać! Niestety mam na to strasznie mało czasu, wiem, że niektórzy sądzą, że jest to zła wymówka, jednak mając prace, wyjazdy na szkolenia, studia dzienne, dbanie o dom i rodzinę, to ciężko znaleźć troche więcej czasu na czytanie w samotności.

    ReplyDelete
  3. Ciekawe zestawienie. Po "Zgadnij kto" zapewne sięgnę :)

    ReplyDelete
  4. Ja cały czas poluję na "Zgadnij kto"! :D ~ Sandra

    Zapraszam do nas!

    ReplyDelete
  5. Pierwsza i ostatnia książka najbardziej mnie zaciekawiły :)

    http://gabrysiaaaaa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Książek czytam ogólnie dużo, ale CZAS nie mam go oficjalnie już tak dużo :/ Książka zgadnij kto wydaje się ciekawa może się skusze :)
    Buziaki z Bawarii, Weronika ♥
    pasjeweroniki.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Ja uwielbiam czytać, ale tych książek nie znam.

    ReplyDelete
  8. Z chęcią przeczytałabym te książki, ale najpierw lektury, hah. :)
    MÓJ BLOG

    ReplyDelete
  9. Ciekawe wydają się te książki złotko :D
    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Małe wielkie rzeczy bardzo mnie zainteresowało ;3
    piękne zdjęcia :3
    pozdrawiam i zapraszam ♥
    stylowana100latka.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Ja uwielbiam czytać i to moja pasja dlatego też założyłam o tym bloga. Zainteresowałaś mnie pozycją :"Zgadnij kto to". :)

    http://weruczyta.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Ja nie przepadam za czytaniem :/
    https://karik-karik.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Żadnych z tych książek nie kojarzę, ale pewnie są świetne!
    Ja jakiejś pasji do czytania nie mam, lektur też praktycznie nie czytam, hah, ale staram się czasem do czegoś zajrzeć i też zdarza się, że niektóre z nich totalnie pochłaniają mój czas - często się wtedy sama sobie dziwię.

    zofia-adam.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Uwiebiam czytać tylko Igrzyska Śmerci ;).
    Zapraszam do nas :).
    fashion--twins.bogspot.com

    ReplyDelete
  15. Ta pierwsza książka bardzo mnie zaciekawiła :)
    Mój blog-klik

    ReplyDelete
  16. Masz rację,że w dobie internetu i telefonów książki odchodzą do lamusa. Społeczeństwu chyba coraz trudniej usiedzieć na miejscu i może czytanie książek stało się zbyt nużące, chociaż nie powinniśmy szukać takich uogólnień.

    Tak czy siak ja bardzo lubię czytać, codziennie staram się przeczytać przynajmniej 50 stron. :)

    Pozdrawiam
    Zuzanna (https://suzvintage.blogspot.com/)

    ReplyDelete
  17. Niestety ma bardzo mało czasu na czytanie... dom, dziecko. Dni lecą nieubłaganie szybko :(
    Ale zainspirowałaś Mnie, więc postaram się coś w najbliższym czasie przeczytać.
    Pozdrawiam cieplutko!

    ReplyDelete
  18. Uwielbiam czytać i choć zawsze jestem na niedoczasie to książki są dla mnie bardzo ważne! ;)

    ReplyDelete
  19. Uwielbiam czytać! Ciekawe książki ;)
    Buziaki♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  20. Nie czytałam żadnej, ale skoro polecasz, muszę przyjrzeć im się bliżej. I nie zgodzę się z tym, że młodsze pokolenia nie czytają :) To tak naprawdę mit!

    ReplyDelete
  21. Z polecanych przez Ciebie - "Małe wielkie rzeczy" oraz "Zgadnij kto" przeczytałem. Nakłoniłaś mnie do książki Agnieszki Przybysz, z całą pewnością zajrzę do niej ;)
    zazolscgesla.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Hi everyone!
    I’m so excited! Thanks to Dr. Ahmed for bringing back my Ex-husband and brought great joy to me today! Ahmedutimate@gmail.com is certainly the best spell caster online, if you need your Ex lover back fast! And his result is 100% guarantee….
    After 12years of marriage, me and my husband has been into one quarrel or the other until he finally left me and moved to California to be with another woman. I felt my life was over and my kids thought they would never see their father again. I tried to be strong just for the kids but I could not control the pain that torments my heart, my heart was filled with sorrows and pains because I was really in love with my husband. Every day and night I think of him and always wish he would come back to me, I was really upset and I needed help, so I searched for help online and I came across a website that suggested that Dr Ahmed can help get ex back fast. So, I felt I should give him a try. I contacted him and he told me what to do and I did it then he did a (Love spell) for me. 18 hours later, my husband really called me and told me that he miss me and the kids so much, So Amazing!! So that was how he came back that same day, with lots of love and joy, and he apologized for his mistake, and for the pains he caused me and the kids. Then from that day, our Marriage was now stronger than how it was before, all thanks to Dr Ahmed he is so powerful and I decided to share my story on the internet that Dr Ahmed real and powerful spell caster who I will always pray to live long to help his children in the time of trouble, if you are here and you need your Ex back or your husband moved to another woman, do not cry anymore, contact this powerful spell caster now. Here’s his contact:
    Email him at: Ahmedutimate@gmail.com
    Call / what’s-app him: +2348160153829

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)