Nie tylko recenzja : "Z głową w chmurach".

Ostatnio miałam okazję przeczytać napisaną przez Magdalenę Koch biografię Ariany Grande. Powiem Wam, że jest napisana w dość ciekawy sposób. Opisuje życie Ari ze względu na różne aspekty. Nie tylko ukazuje gwiazdę, ale także przez jej przykład, możemy dowiedzieć się wielu rzeczy, które przydadzą się kiedyś w życiu. Wystarczy tylko samemu wywnioskować pewne fakty i już wiemy więcej. Duży plus dla autorki za umieszczenie na końcu ciekawych krzyżówek i łamigłówek. Zdecydowanie dzieło warte uwagi i przeczytania.



 Żeby post nie był tylko recenzją biografii, wpadłam na pomysł, żeby napisać Wam :

Dlaczego chodzimy z głową w chmurach?

Co to w ogóle oznacza? Według mnie oznacza życie marzeniami, bycie zupełnie w innym świecie, myślenie o wszystkim innym, co sprawia, że czujemy się szczęśliwi i możemy oderwać się od rzeczywistości.
Powodów takiego zachowania może być kilka. Jednym z nich są właśnie nasze:


 Często mamy w głowie wiele kłębiących się myśli o tym, co chcemy robić, kim chcemy być, co chcielibyśmy dostać, mieć, ile rzeczy jeszcze zobaczyć, poznać. Marzenia są wtedy, kiedy sprawa jest dość nierealna, a jednak mocno wierzymy, że się spełni.
Jak dla mnie nie jest możliwe podróżowanie po całym świecie (aktualnie). Najpierw szkoła, obowiązki, potem przyjemności. Chciałabym zobaczyć pół świata. Fascynuje mnie to i wierzę, że kiedyś to się ziści.
Każda blogerka ma marzenia związane ze swoim blogiem. Nawet jeśli mówi się, że blogujemy dla przyjemności (to fakt), jednak każda z nas chciałaby osiągnąć coś więcej. Cieszymy się z każdego obserwatora, coraz większej ilości wyświetleń, ogólnego zainteresowania.
Kiedy byłam malutka, zawsze chciałam być piosenkarką. Jeździłam i wygrywałam wiele konkursów, dużo ćwiczyłam. Ciągle lubię sobie czasem zaśpiewać piosenkę. Może kiedyś ktoś to zauważy i doceni. Często przypadki przesądzają o tym, czy marzenie spełni się, czy raczej nie.


Plany na przyszłość i nadzieje z nimi związane są także powodem naszej uwagi. Wiele osób już teraz myśli o swojej przyszłości. W końcu to trzecia gimnazjum, egzaminy i nasz wybór właśnie w tym momencie, powoli zaczyna przesądzać o tym, co będzie. W liceum możemy iść na dany kierunek i to głównie w nim się obracamy. Dajmy na to : idziemy na biol-chem, gdzie przeważa nauka biologii i chemii. Tam nie zajmujemy się historią, czy WOS'em. Po pewnym czasie stwierdzamy : "Jednak nie medycyna, wolę iść na prawo." I co wtedy? Przeniesienie się do klasy o innym profilu sprawia, że mamy duże zaległości i musimy wszystko nadrabiać na dodatkowych zajęciach. Ten ciężki wybór sprawia, że jesteśmy z głową w chmurach i daje nam mnóstwo powodów do myślenia (nie o tym, co ważne w danej chwili).
Nadzieje wiążą się trochę z marzeniami i planami, ponieważ chcemy, by nasze oczekiwania się spełniły. Mamy nadzieję, że coś się wydarzy na przykład : kolega zatańczy z nami na dyskotece. Czekamy na ten moment i jeśli się wydarzy, jesteśmy szczęśliwi.

Kiedy coś przestaje nam się układać, zwykle nie chcemy o tym zbytnio myśleć i się zamartwiać. Zagłębiamy się wtedy w świat myśli o tym, że 'po każdej burzy wychodzi słońce' i że w końcu będzie dobrze. Uciekamy od rzeczywistości, czytamy książki, oglądamy filmy. Wszystko po to, żeby zapomnieć o tym, co się wydarzyło.


Pewne sprawy, dziejące się w naszym życiu dają nam wiele powodów do myślenia. Są różne sytuacje, które nie pozwalają nam nawet spać w nocy. Ostatnio, pomimo tego, że była szkoła, było to w tygodniu, nie mogłam spać do drugiej nad ranem. Dokładnie pamiętam o co mi chodziło. Błądzimy z głową w chmurach przez pewne uczucia lub relacje z ludźmi : przyjaźnie, związki i tym podobne. Także takie rzeczy jak : szkoła, dodatkowe zajęcia np. tańce, śpiew, mogą być powodem naszego rozmyślania.

Pomimo wszystko każdemu radzę wrócić do rzeczywistości, nie przejmować się tym, co będzie jutro, tylko skupić się na tym, co jest dziś. Nie szukać i nie wymyślać sobie niestworzonych problemów. Wiele sytuacji, które wyolbrzymiamy, okazuje się być niczym lub czymś dobrym. Czasami warto ochłonąć, zrobić sobie chwilę przerwy, relaksu, pomyśleć o sobie, zadbać o swoje samopoczucie.

Jednak każdy z nas lubi sobie czasem pomarzyć... Życzę Wam, żeby wszystkie Wasze marzenia, plany, nadzieje się spełniły, a rzeczywistość była dla Was jak najlepsza!


Dorey ♥

33 comments:

  1. Ciekawy post! Nigdy szczególnie nie interesowałam się Arianą. Kto wie, może kiedyś się to zmieni? :D
    Pozdrawiam, Marlena :*

    ♪ aarlenaa.blogspot.com ♪

    ReplyDelete
  2. Ostatnio widzę sporo reklam na temat tej książki w internecie, przeczytałam kilka fajnych opinie (łącznie z twoją) i postanowiłam ją kupić

    Mój blog klik
    jeśli Ci się spodoba zaobserwuj, a ja na pewno się zrewanżuje

    ReplyDelete
  3. Ciekawy post!
    Nie słyszałam o tej książce!


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    ReplyDelete
  4. Ciekawe, że połączyłaś recenzję i post o przemyśleniach w jedno :) Jeśli chodzi o książkę to nigdy o niej nie słyszałam, ale wygląda na wartą uwagi. A jeśli chodzi o drugi temat to jestem osobą, która cały czas myśli nad tym co będzie i co było. Nie zawsze to wychodzi na dobre, bo tak jak napisałaś czasami problem czy zmartwienie nie chce się od nas odczepić przez co nie można spać! To naprawdę utrudnia sprawę :D Piękne zdjęcia :)

    greenskycalms.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. słyszałam już o tej książce, ale nie wiedziałam, że są w niej krzyżówki :D
    to super dodatek w książce!

    twosistersbloog.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. super jest ta ksiazka
    zamierzam ja kupic!
    super post
    pozdrawiam xoxo

    ZAPRASZAM DO MNIE
    zoozelooveblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Świetnie to napisałaś, coś innego niż tradycyjna recenzja :D
    O tak, powodów chodzenia z głową w chmurach jest naprawdę wiele i myślę, że każdy doświadczył tego kiedyś przynajmniej z jednego z tych powodów ;)
    Książkę bardzo chętnie przeczytam przy okazji :D
    Świetnie Ci w takich kocich uszkach!
    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. wygląda ciekawie :)

    wmymswieciewitam.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Też mamy tą książkę i bardzo nam się podoba:)

    Pozdrawiamy cieplutko!
    www.twinslife.pl, nowy wygląd bloga- klik♥

    ReplyDelete
  10. A ja szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o tej książce :o
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Takiego połączenia w jednym poście to nie widziałam, świetny pomysł. Podoba mi się to jak piszesz, w kilku sprawach myślę podobnie jak ty. Tą książkę to ostatnio cały czas widzę w internecie, nie jestem pewna czy się skusze i ją kupie, ponieważ nie jestem wielką fanką Arianny, ale może kiedyś :3 mój blog

    ReplyDelete
  12. widziałam gdzieś tą książkę ale nie widziałam o co w niej chodzi ;) bardzo fajny pomysł aby dołączyć coś swojego poza recenzją biografii.

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    Pozdrawiam Zuzia :)

    ReplyDelete
  13. Bardzo ciekawa książka! Pierwszy raz o niej slyszę :)

    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. To prawda, marzenia najczęściej spełniają się niespodziewanie. Przypadki chodzą po ludziach :)
    Mój blog :)

    ReplyDelete
  15. Ja jestem wielką marzycielką i nie ma dnia bym nie schowała się w swoich "chmurkach szczęścia " hahah .Pozdrawiam , ciekawy post !

    dociax.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale brzmi ciekawie.
    Pozdrawiam,
    nataa-natkaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. trzeba spełniać marzenia :) świetna recenzja!
    mój blog ... KONKURS FOTO

    ReplyDelete
  18. Sama planowałam kupić tą książkę, ale nie wiedziałam czy warto. Po twoim poście jestem przekonana, że raczej warto tym bardziej, że uwielbiam Arianę :D

    wikujama.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. może przeczytam ale na ebook bo nie mam zamiaru kupować
    Zapraszam na bloga

    ReplyDelete
  20. O wiele lepszy post od tradycyjnej recenzji! Ja czasem wyłączam się ze świata realnego i mam 'głowę w chmurach', lubię sobie niekiedy tak rozmyślać nad różnymi sprawami:)Jednak o wiele bardziej wolę to, co dzieje się tu i teraz, bo wiem, że nigdy więcej się to nie powtórzy i muszę jak najlepiej wykorzystać swój czas.
    Piękne zdjęcia ♥

    http://natasiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  21. Nie czytałam tej książki,ale bardzo lubię Arianę także chętnie złapię ją w swoje ręce!

    Jull.pl - klik!

    ReplyDelete
  22. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale może nawet się na nią skuszę :) Mi czasami też zdarza się mieć 'głowę w chmurach' każdemu czasem przyda się chwila na takie odcięcie od rzeczywistości :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    ReplyDelete
  23. Super blog.
    Zapraszam do obserwowania mojegohttp://agnie17.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. W ostatnich dniach często zastanawiam się czy nie kupić tej książki i w sumie nadal się zastanawiam :P

    Zapraszam do siebie
    http://xmeand.blogspot.com/2016/01/nigdy-przenigdy-recenzja.html

    ReplyDelete
  25. Nigdy nie słyszałam o tej książce :/
    Czasem każdy się nagle odcina od rzeczywistości, ale tak jest zawsze :')

    --> http://bywikkis.blogspot.com/ <--

    ReplyDelete
  26. Nie wiedzialam nawet o istnieniu tej ksiazki, ale wyglada ciekawie :)
    patrycja-paulina.blogspot.com-KLIK

    ReplyDelete
  27. Super połączenie recenzji i przemyśleń książkę na pewno kupię i przeczytam :)
    Zapraszam do mnie
    http://swiatzakreconejdziewczyny.blogspot.com/ !

    ReplyDelete
  28. Książka wydaje się bardzo ciekawa ;)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    ReplyDelete
  29. Super jest ta książka. Ja kocham marzyć ♥

    ReplyDelete
  30. Bardzo lubię Ariane i planuje zakup tej książki :)

    http://saynika.blogspot.com/ zapraszam, liczę że zajrzysz i wydasz szczerą opinię, ponieważ po dlugiej przerwie powracam na bloga :)

    ReplyDelete
  31. Osobiście nie przepadam za Arianą, ale książka mnie zainteresowała :D

    Mój Blog - klik!

    ReplyDelete
  32. Bardzo pouczający post i może skuszę się na przeczytanie tej książki
    http://agnie17.blogspot.com/?m=1

    ReplyDelete
  33. Dorotka! Świetny wpis <3 No i książka o Ari rządzi. Też ją mam, oczywiście kupiłam zaraz, kiedy tylko pojawiła się w księgarni :) I zgadzam się z Tobą, czasami warto chodzić z głową w chmurach :)

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)