Ostatni miesiąc wakacji z wydawnictwem insignis - książkowe propozycje!



Cześć wszystkim! Zaplanowałam dla Was post o praktykach, ale zanim - coś na rozluźnienie. Wiele osób szuka czegoś do przeczytania. Nie tylko książek, które pchają nas w kierunku medycznym, ale także czegoś na zrozumienie 'własnego ja'. Poznałam ostatnio dużo osób, które mają zwyczajnie żal do siebie, coś wpłynęło na ich życie, że przestali się z niego cieszyć i ciągle porównują się do innych, a każda sytuacja (nawet drobnostka) wyprowadza ich z równowagi psychicznej - zdziwicie się lub nie, lecz takich osób jest masa! Często zagmatwane komplikacje w przeszłości pozwalają im na radość tylko na chwilę, po czym zamieniają się w szare myszki i zwyczajnie się boją. Nie wnikając już w analizowanie ich zachowań - to zostawmy specjalistom, jeśli czasem miewacie chwile zwątpień, warto jest sięgnąć po książki. 

WYZWANIE STOIKA - WILLIAM B. IRVINE

To książka, po którą już wiele osób sięgnęło z mojego polecenia na instagramie (@femmereussie_). Jest napisana bardzo luźno, czasem wręcz zabawnie. Pomaga przepracować te momenty w życiu, kiedy wydaje się Wam, że nic nie wychodzi, że cały świat rzuca Wam kłody pod nogi. Jest świetna dla tych, którzy chcą nauczyć się cieszyć z małych rzeczy autentycznie i patrzeć na świat bardziej przez różowe niż czarne okulary. Warto zrozumieć iż tu nie chodzi o jeszcze większe zagłębianie się dlaczego coś się dzieje mi, czy świat jest niesprawiedliwy dla mnie, a bardziej daje innym - nie. Książka uczy zaakceptować pewne rzeczy, pokochać swoją otaczającą rzeczywistość taką, jaka jest nam zesłana przez "stoickich bogów" jak to określa autor (tu wstaw coś w co wierzysz). Wszystko jest dla nas próbą, a to jak przez nią przejdziemy powinno nas kształcić i motywować do dalszej pracy oraz do zmiany swojego podejścia i tych ogników w oczach, które jednak doprowadzą nas do sukcesów i lepszego życia.



MÓW WŁASNYM GŁOSEM - REGINA BRETT

Jak doskonale wiecie, książki Reginy Brett obiegły już całą Polskę, o czym autorka sama wspomina we wstępie. Jesteśmy krajem, który ciągle walczy, stara się rozwijać oraz ma bardzo bogatą w różne wydarzenia historię - dużo przeszliśmy, dużo się też wycierpieliśmy - piękny wstęp Reginy do czytelników z naszego kraju z podziękowaniami. To książka adresowana do szarych myszek, które przez swoje towarzystwo i ludzi zostały stłamszone i zaczęły bać się opinii publicznej na tyle, że wolą się nie odzywać, w różnych sytuacjach. Opisane są nawet wydarzenia znęcania seksualnego, którym trzeba powiedzieć NIE, młodych mężczyzn, którzy jako dzieci byli uczeni, że facet to powinien być twardziel, zdobywca, propagujący seksizm - temu też mówimy NIE. Uczymy się jak wyrażać własne zdanie i opinię na wielu płaszczyznach - kiedy trzeba przestać coś robić, by nie zakłócać swojej własnej strefy komfortu. Jak wiele wysiłku kosztuje praca nad sobą i zrozumienie tematu - w każdym razie warto zacząć od tej książki wydawnictwa @insignis_media 

PS teraz są fajne promocje z ładnymi gadżetami i darmowa wysyłka po przekroczeniu 70zł, spójrzcie sami:
SKLEP INSIGNIS



LEKARZ WOJENNY - DAVID NOTT

Jedna z najbardziej wzruszających pozycji jaką czytałam, ciekawa nie tylko dla przyszłych lekarzy, ale także dla osób niezwiązanych z medycyną. Człowiek utalentowany, który całe życie poświęca ratowaniu innych w trudnych warunkach na obszarach objętych wojną. Którego zaangażowanie nie tylko spowodowało przeżycie ogromnej liczby osób po ostrzałach, bombach, ale także pozwoliło na edukację masową medyków i personelu służby zdrowia, która chciałaby wyjechać na taką misję oraz dzięki niemu i jego żonie, założona została fundacja Davida Notta, która ma za zadanie pomagać ludziom w strefach konfliktów i finansować wyjazdy na szkolenia osób chętnych do pomocy. Widać od razu, że to człowiek z powołania, kocha również dreszczyk emocji i ma ogromne serce. Jeśli chcecie przeczytać jego przygody - od tych najstraszniejszych, podczas których prawie sam stracił życie, poprzez te najcudowniejsze i wzruszające, gdy za wszelką cenę życie ratował - sięgnijcie po tę właśnie pozycję. Wiele emocji gwarantowanych. Oczywiście wydawnistwo @insignis_media. Macie również link do strony fundacji, jakby ktoś chciał dołożyć się do zbiórki pieniążków:

 https://davidnottfoundation.com/


PANDEMIA, RAPORT Z LINII FRONTU - PAWEŁ KAPUSTA

Ta książka również zdobyła uznanie wielu moich znajomych, którzy mieli okazję ją przeczytać- jeśli nie, to zachęcam. Wiem, że wszyscy mają już dość. Wiadomości ciągle krzyczą - dziś tyle i tyle zachorowań, tu strefa czerwona, tam żółta, umarło tyle osób, granice zamknięte. Ludzie zaczynają być obojętni i to normalne- po prostu przywykli już do sytuacji i bądź co bądź starają się w niej żyć, funkcjonować normalnie- bo tyle nam zostało, podobno każdy musi przechorować prędzej czy później. O tym jednak, jak jest naprawdę wśród personelu służby zdrowia i innych ludzi, którym przyszło się mierzyć z nie lada wyzwaniem, próbującym prowadzić zajęcia i działalności, nie wiedząc jak, nie posiadając żadnych wytycznych, bojących się zarówno zamknięcia pracy, a także nauczania online, chociażby prowadzących własne gospodarstwo, czy nauczycielki, sprzedawcy w sklepie, a także tych, którzy przeżyli wirusa i jak to u nich wyglądało, o tym jak funkcjonują teraz urzędy i sanepidy. Podsumowując książka szczera do bólu wywołująca wiele emocji, często tłumacząca również niewiadome dla całego społeczeństwa. Na końcu dołączone wywiady, chociażby z byłym ministrem Szumowskim i opinie lekarza, ekonoma, filozofa. Warto sięgnąć. Pochłonęłam ją w kilka godzin, po mnie moi rodzice oraz znajomi z uczelni i nie tylko. Polecamy Wam Pandemię, po to, by nieco otworzyć oczy!


Czytaliście jakąś z pozycji, które dziś wymieniłam? Jeśli nie to która Was najbardziej do siebie zachęca? Jakie jeszcze książki możecie śmiało polecić?



Dorey ♥

30 comments:

  1. Przyznaję,że umiesciła tutaj sporo ciekawych propozycji. Zainteresowała mnie szczególnie ostatnia z nich :-)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Look at the author and you'll find them. Only the last one about pandemie isn't.:(

      Delete
  3. Nie przepadam za tego typu książkami, ale może niektórym by przypadły do gustu, a nawet pomogły :)

    zofia-adam.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. myślę, że lekarz wojenny by mi się spodobał ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    ReplyDelete
  5. Parę książek Reginy miałam okazję przejrzeć, tej nie. Pierwsza może być ciekawa, ale co do autentyczności ostatniej miałabym spore wątpliwości i na pewno po nią nie zamierzam sięgać.

    ReplyDelete
  6. Nie czytałam żadnej z tych książek, chyba najbardziej zaciekawiła mnie książka Reginy Brett:)

    ReplyDelete
  7. Hi, I know this publishing house and these books look good.
    Do you like if we follow each other?
    fiftyshadesfashion.com

    ReplyDelete
  8. "Mów własnym głosem" mnie zaciekawiła. "Pandemie" raczej odpuszcze bo już nie mam siły na te wirusy :p

    ReplyDelete
  9. Te książki wydają się być ciekawe :)

    ReplyDelete
  10. All of them are good recommendations and can learn the high human side. And 'War Doctor' book interests me the most.

    Greetings of friendship.

    ReplyDelete
  11. Nie czytałam żadnej z tych książek. Jedynie sporo słyszałam o książkach Reginy Brett, ale nie zdecydowałam się po nie sięgnąć, bo wywnioskowałam, że mam inny światopogląd niż autorka.

    ReplyDelete
  12. Ciekawe propozycje. Najbardziej zaciekawiła mnie książka mów własnym głosem. Co do Pandemii nie dla mnie... mam już tego serdecznie dosyć a skoro jest tam wywiad z Szumowskim to już wgl.

    ReplyDelete
  13. Nie czytałam żadnej z tych książek
    Aktualnie mam swoją własną listę do przeczytania i ją realizuje ,ale po ich przeczytaniu sięgnę po te książki o których piszesz 🙂
    No z wyjątkiem tej o koronawirusie
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  14. Zachęciłaś mnie do wszystkich tych książek, a w szczególności do "Pandemii". Porusza bardzo ważny problem i jestem jej niesamowicie ciekawa. Czytałam jedną książkę Reginy i przyznam, że była ona motywująca, ale nie zapadła mi w pamięć. Jednak na pewno sięgnę jeszcze po coś tej autorki bo chce bardziej poznać to co tworzy.

    Pozdrawiam,
    weruczyta

    ReplyDelete
  15. Nie czytałam żadnej, ale pandemia wydaje się ciekawa haha:D
    rilseee.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Z chęcią bym przeczytała "Mów własnym głosem" bo lubię tego typu pozycje i czytałam już kilka książek tej autorki :)

    ReplyDelete
  17. Ciekawe propozycje Mów własnym głosem szczególnie mnie zaciekawiła i nawet chyba po nią sięgnę :D

    ReplyDelete
  18. Wyzwanie to książka idealna dla mnie. Lubię tego typu książki. Właśnie ją zamówiłam :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, bardzo się cieszę, że przypadła Ci do gustu!

      Delete
  19. O żadnej z tych książek nie słyszałam, ale na pewno sięgnę po Pandemię :)

    ReplyDelete
  20. Mordo ja nic nie czytam ostatnio, jednak wszystko oprócz pierwszej mi się podoba hehe, więc MOŻE NIEDŁUGO, ale myślę, że będę zajęta anatomią XD
    CHCE POST O PRAKTYKACH

    ReplyDelete
  21. Nie znam książek, ale wydają się ciekawe.

    ReplyDelete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Najbardziej przemawia do mnie Mów własnym głosem :) To zdecydowanie książka dla mnie :)))

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)