September 6, 2014

Blogowe porady

Witam Was w dzisiejszym poście, który jak wskazuje jego tytuł, będzie o poradach dla wszystkich blogerów! Więc żeby dłużej nie przeciągać - zaczynajmy!

Czego nie robić?
Pierwszą sprawą i najważniejszą, najbardziej nie tolerowaną przeze mnie jest sposób obs za obs, kom za kom. Moim zdaniem jest to totalnie bez sensu.. Ludzie mają obserwować Waszego bloga, bo im się podoba, a nie dla swojej korzyści.. Jeśli stosujecie tą zasadę, ci fałszywi czytelnicy nie będą do Was w ogóle wchodzić.
Drugą sprawą jeśli chodzi o takie rzeczy są bezsensowne komentarze kopiuj wklej, bez przeczytania posta i zastanowienia się i do każdego bloga, na jakiego się wejdzie, widać ten sam komentarz. A już najbardziej śmieszą mnie komentarze tego typu wklejone wszędzie :  "fajny blog, miło by było gdybyś mnie zaobserwowała". Wątpię, że ktoś po przeczytaniu takiego komentarza, będzie miał ochotę wejść na bloga tego, kto to napisał.
Trzecią rzeczą jest reklamowanie bloga wszędzie gdzie się da, bez sensowny spam pod czyimiś postami na facebooku, wklejanie linka do bloga DOSŁOWNIE WSZĘDZIE! Możemy pisać na grupach dla blogerów o najnowszych postach, ale no bez przesady kiedy po każdym takim poście widnieje komentarz jakiejś osoby z linkiem do jej bloga, a nawet nie przeczytała tego co napisałeś/aś.
Kolejną rzeczą jest sprawa wspołprac... Zdobywanie fałszywych czytelników żeby dostać wymarzoną współpracę, blogowanie TYLKO I WYŁĄCZNIE z myślą - będę mieć 300 obs to będę mieć współpracę.. To nie na tym polega...Żeby mieć dobrą współpracę, najlepiej poczekać, aż będziesz mieć większy sukces, bądź firma sama się odezwie - to będzie owocna współpraca. Blogować trzeba dla pasji, a nie dla zysków, a co mi się najbardziej nie podoba? Jak czyjś blog jest od stóp do głów zawalony kolażami dla najróżniejszych firm z internetu. Takie blogi omijam szerokim łukiem.


Co należy robić?
Jak już wspominałam najważniejszym punktem w tym wszystkim jest pasja - zakładajmy blogi z myślą o tym, że będziemy mogli robić coś, co nam się podoba co lubimy.
Później, moim zdaniem, liczy się ładny, przejrzysty wygląd bloga, bo sami wiecie, że to co ładnie wygląda, bardziej przyciąga do siebie ludzi. Do ładnego wyglądu bloga zaliczam nie tylko design, ale też zdjęcia. Nie takie, które zostały zrobione telefonem, ale w miarę możliwości aparatem i obrobione żeby polepszyć je jeszcze bardziej. Do tego używam Photo Scape, jakby jeszcze ktoś nie wiedział :)
Styl pisania też jest ważny bo jeśli będziemy pisać, co tam u nas codziennie, że brzydka/ ładna pogoda, to nikogo to nie zaciekawi, dlatego najlepiej mieszać różne posty : tematyczne, tagi, zdjęcia, modowe, urodowe. Chyba, że Twój blog jest poświęcony jednemu tematowi, to wtedy opisywać ten temat jak najlepiej, bez zbędnych, nieprzejrzystych emotikonek itp.
Systematyczność - to moim zdaniem czwarty najważniejszy czynnik jeśli chodzi o dobrego bloga. Jeśli już zamierzamy zakładać bloga, powinniśmy dać znać czytelnikom, że nam na nich zależy i wywiązywać się z obietnic, jeśli chodzi o częste pisanie postów. Ciężko znaleźć czasami czas, ja też przeżywam swoje małe kryzysy, ale jakoś się staram, bo nie chcę Was zawieść. 
Jeśli już pozyska się czytelników to nie opuszczajmy ich bez wcześniej zapowiedzianej przerwy, czasami powiedzmy jak bardzo nam na nich zależy, jak bardzo ich lubimy i są nam potrzebni. Gdyby nie oni - blog nie mógłby się rozwijać. Ja Wam tutaj z góry dziękuję, jesteście najlepsi ♥
Moim zdaniem, nie należy się też na blogach wychwalać, przechwalać bądź obrażać innych użytkowników, bo to nie wróży dobrej przyszłości - należy więc szanować każdego zdanie i być miłym dla otaczających Cię osób!
Nie zapominajmy, że jeśli obiecaliśmy jakieś rozdanie, konkurs bądź wyzwanie załóżmy za 100 czytelników to trzeba je wypełnić, ale to też zalicza się do nie zawiedzenia czytelników.


Następnym punktem, o którym często wspominam kochanej Talli - KLIK jest nie poddawanie się.. Ta dziewczyna jest wspaniała tylko, że czasem ma ochotę się poddać, ale ja jej na to nie pozwolę! Wiem, że początki są bardzo trudne, sama przez nie przechodziłam więc wiem jak to jest być na początku mniej znanym i nie docenianym. Uwierzcie, że ja też miałam wiele trudnych momentów, ale robiłam to co kochałam i się nie poddałam, dlatego dotąd jestem tutaj z Wami i piszę ten post, pomimo trudności, pomimo tego, że już powinnam się uczyć do szkoły, ja tutaj spędzam czas i jestem z Wami ciągle.. Jesteście tak ważni, że postanowiłam trochę olać naukę na dziś, jeszcze ją nadrobię, a do Was chcę pisać systematycznie.



Sweterek - KLIK

Ale się rozpisałam.. Myślę, że dałam Wam wiele porad i pomyślicie nad tym postem, powiecie może jakieś porady od siebie lub skomentujecie to, co właśnie Wam przekazałam. I mam nadzieję, że nie ujrzę tutaj komentarzy kopiuj, wklej, tylko sensowne zdanie moich czytelników, które w 100% szanuję!

Polub stronę bloga na facebooku! 


56 comments:

  1. fajne porady :)
    http://belief-hope-and-love.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Śliczny jest ten sweterek, przeczytałam cały ten post i zaciekawił mnie ;)
    http://marysiaofficialblog.blogspot.com/2014/09/sheinside-kolaz.html

    ReplyDelete
  3. mnie tez obserwacja za obserwacja strasznie denrwuje :( albo komentarze, ktore swiadcza o tym, ze ktos nawet nie przeczytal posta, to jednak dosc przykre :)

    kamoop.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ech obserwacja ze obserwacje to teraz bardzo częste w blogosferze.
    Cudowne sweterek.
    http://kolorowe-chmury.blogspot.com/(klik)

    ReplyDelete
  5. Kiedyś robiłam właśnie coś typu obs=obs i teraz strasznie tego żałuję. Obserwacje to tylko liczba, liczy się to ile osób nas czyta.
    Ostatnio gadałam z koleżanką na temat mojego bloga i ona stwierdziła że założy bloga, bo chce ciuchy od sheinside. Dla mnie blog jest oderwaniem od rzeczywistości, przyjemnością. Jeśli jakaś firma do nas napisze to dlaczego się nie zgodzić, ale ja niektóre osoby dziennie wysyłają 103283832 maili o współprace, to widać że zależy im tylko na tym, a tak naprawdę nie mają pasji, i ich blog jest zapełniony barnerami
    Mi jeszcze przeszkadza jak są rażące błędy ortograficzne, rozumiem że niektórzy mają dysleksje albo to co innego niż pisać ,,internetów,, zamiast internet, czy inne przekształcanie słów :)


    swing-of-dreams.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. No rozpisałaś się ostro. Ja wolę nie walić nauki w ostatniej klasie dla bloga. Chciałabym, ale to by przynosiło pewne konsekwencje. Każde to jak nie powinniśmy zachowywać się na blogu jest cudownie uzasadnione. Także jak to co powinniśmy robić. Super zdjęcia i post jest rewelacyjny. Ale... Nie podajmy się <3

    ReplyDelete
  7. świetny post i śliczne zdjęcia! ♥
    kliknęłam w link do sweterka :)
    jeśli masz klika sekund byłabym bardzo wdzięczna jeśli poklikasz w linki pod ubraniami w tym poście ---> http://flemour.blogspot.com/2014/08/wishlist.html

    życzę miłego dnia :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. przeczytaj post, i się zastanów dlaczego nie kliknie ;)

      Delete
  8. Rady i porady jak najbardziej przydatne zawsze! Vo ludziom czasem trzeba przypominać co powinni robić a czasem nie.
    blog maddy->klik

    ReplyDelete
  9. Zgodzę się z tobą obs za obs strasznie denerwuje. Bardzo mądre rady. A sweterek śliczny :]
    http://weroo-rose.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Świetne porady :) Dlatego ja nie robię czegoś takiego
    jak obs za obs :) Najbardziej dziwne są komentarze takie:
    "Zaobserwowałam twojego bloga, więc ty zaobserwuj mojego".
    To trochę dziwne, takie komy się u mnie pojawiały i co?
    Zmuszają mnie do zaobserwowania ich? xD To nienormalne :o
    Bardzo dobry i przemyślany post :)
    Mimo, że mam tylko ponad 200 obs (tylko, w porównaniu do twojego bloga)
    to ciesze się że jednak jest te 200 osób które mnie czyta :)
    Też nie rozumiem ludzi którzy np. robią kom za kom
    Co im da ten 1 komentarz jak i tak ta osoba już nie skomentuje, nie przeczyta
    następnych jego postów ... ale trudno. Jak komuś tylko zależy na liczbie
    tych obserwacji to on ma problem :)
    Oczywiście obserwuje cię od dawna i jestem stałą czytelniczką ;*

    http://my-beautiful-passion.blogspot.com/2014/09/motivaton.html
    Tutaj masz link do mojego najnowszego, dzisiejszego posta
    jakbyś miała ochotę przeczytać :)

    ReplyDelete
  11. Cudny sweterek i zdjęcia.
    Świetny post, bardzo przemyślany.
    Coraz częściej, niestety widuję kopiowane i wklejane komentarze.
    Dla mnie to przykre, że komuś zależy jedynie na tym, aby się wybić za wszelką cenę.
    Moją radą jest to, aby nie wchodzić na takie blogi, zwłaszcza, że im zależy tylko na zysku.
    Ja mam mało obserwatorów, ale nie przejmuję się tym. Jeśli komuś spodoba się mój blog, niech zaobserwuje. ;)

    Zapraszam: Mój blog ♥

    ReplyDelete
  12. Fajny sweterek. Swietne porady, najwazniejsze by sie nie poddawać. Nie tylko fałszywe obs i kom sa załosne, ale też wyświetlenia, niektóre osoby sobie nabijają co też mnie irytuję :)
    nataa-liiaa.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Porady są świetne :) i świetne wyglądasz ♥

    ReplyDelete
  14. Obs za obs? Wydaje mi się, że znalazłam Twojego bloga właśnie przez to, że tak do mnie napisałaś xd to było już jakiś czas temu, ale..

    ReplyDelete
    Replies
    1. musiało Ci sie z kims pomylic, ja nie pamietam czasow zebym to pisala.

      Delete
    2. haha w sumie możliwe, ja często mylę ludzi

      Delete
  15. Bardzo przydatny post, np dla mnie bo właśnie zaczynam przygodę z blogowaniem:)
    Piękny sweterek ♥
    http://szewefashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Śliczne zdjęcia i sweterek no i super porady,również nienawidzę spamu :c
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    ReplyDelete
  17. Mnie też wkurza obs za obs i kopiuj wklej komentarzy. Znam jedną dziewczynę której ten sam komentarz widziałam na setkach stronach.
    kejtifashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Bardzo ciekawy post i blog również :) Dopiero zaczynam i trochę nie wiem o czym pisać . Pomożesz ? :)

    http://beliebero.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. Świetne porady! I swterek bardzo ładny. :-)

    http://natalla-blog.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Bardzo fajne porady ;) Zgadzam się co do tego, że najważniejsze aby prowadzić bloga z pasji :) A obs. za obs, itp. nikomu sławy nie przyniesie. Śliczne zdjęcia, bardzo ładnie wyglądasz ^^
    pusta-szklanka.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Przydatne porady :) I śliczny sweterek kliknęłam http://gabigabrysia.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. Świetne porady :) Są pomocne dla każdego bloggera i myślę, że każdy, kto to przeczyta, z nich skorzysta :) Tak jak ja. Nienawidzę blogów, na których trzeba tylko klikać i klikać. -.- Jeśli będą posty z klikaniem co jakiś czas, to OK, kliknę. Ale nie żeby jeden po drugim!
    Poza tym super fotki ♥
    http://my-life-is-no-ordinary.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. zgadzam się z Tobą, bloga trzeba pisać z pasji, a nie na przykład dla współprac a obs za obs to szczyt głupoty, lepiej jest mieć prawdziwych czytelników ;D

    honey-mind.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Wow! Bardzo się postarałaś pisząc ten post! Masz rację, obs za obs jest okropne...
    Dla mnie to trochę przykre, bo piszę bloga około 2 lata, a mam mniej wyświetleń niż dziewczyna która wymienia się obserwacjami. Ale przynajmniej piszę z pasją! :)
    Pozdrawiam serdeczne ;*

    http://natasiak.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. Bardzo przydatne porady :)

    http://perfectly-fashionable.blogspot.com/

    ReplyDelete
  27. Dobre porady.;) Śliczne zdjecia.:D
    http://mina-doimika.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. Bardzo ciekawe i przydatne poradu. Niedawno załorzyłam swojego bloga, staram się dodawać ciekawe posty. Narazie tylko jedna osoba obserwuje mojego bloga. Wiem, że to malutko, ale jestem cierpliwa i wiem, że jeśli znajdzie się ktoś, komu mój blog się spodoba, napewno zaobserwuje go. C;
    http://millionofpassion.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. Bardzo przydane rady.
    Ja również nie lubię gdy ktoś pozostawia po sobie komentarz typu '' fajny blog.. '' :)

    http://life-by-monika.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Bardzo fajne porady, zgadzam się co do systematyczności, ładnie wyszłaś na drugim zdjęciu :)
    pugix.blogspot.com

    ReplyDelete
  31. Zgadzam się z Tobą. :) Śliczne zdjęcia.
    cherry-pisze.blogspot.com

    ReplyDelete
  32. Hej, witaj. Świetny wpis, naprawdę mnie zaciekawił :)
    Pozdrawiam !
    oraz zapraszam uusi-alku-kinia.blogspot.com !!

    ReplyDelete
  33. Zgadzam się :)
    Mnie w ogóle bardzo wkurzają komentarze typu "kopiuj wklej" :)

    http://powodzeniaveronica.blogspot.com/

    ReplyDelete
  34. Świetne porady i znakomity post! :)
    Pozdrawiam, całuski! :)
    Przy okazji zapraszam do mnie, pozostawiajcie po sobie ślad w postaci komentarzu :)
    http://violetta-todo-vuelve-a-comenzar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Jejj... od razu czuję się lepiej, chodzi o to, żę czuję, że mój blog nie jest zły, a jednak w porównaniu z innymi blogami to tych czytelników mam mało i czasami mam już ochotę to rzucić, ale jednak sobie przypominam, że jednak blogowanie to moje hobby i że jednak to sprawia mi przyjemność i robię to co kocham :)
    http://szarlotkaa999.blogspot.com/

    ReplyDelete
  36. ja też uważam że komenatrze typu 'obs za obs' wcale nie są zachęcające, wręcz odwrotnie:)
    chocooonut.blogspot.com

    ReplyDelete
  37. Podziwiam Cię za Twój sukces. :) Też nieraz pierwszą rzeczą dla mnie jest blog - najpierw pisałam posta, bo czułam, że MUSZĘ, a dopiero później brałam się za naukę.

    ReplyDelete
  38. dziękuję kochana! Dzięki Tobie na pewno nigdy się nie poddam <3
    piękne zdjęcia :**
    świetny post, zapiszę sobie Twoje rady i będe się do nich stosować ^^

    justsayhei.blogspot.com

    ReplyDelete
  39. Cześć, fajne porady, bardzo podoba mi się sweterek. Dostałaś go jakoś za darmo od tej firmy? Zastanawiałam się nad zmianą wyglądu u siebie na bloga, masz może jakieś pomysły? :) Pozdrawiam
    zrealizowacmarzenia.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Hey,zostałas nominowana przezemnie bo LBA!! :)
    http://karolina-kina.blogspot.com/

    ReplyDelete
  41. Rady jak najbardziej przydatne :) Ja mam zamiar w tym roku bardziej przyłożyć się do nauki.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    ReplyDelete
  42. No tak , ja także nie lubie wchodzić na blogu ,gdzie na dwóch paskach bocznych od początku do końca są banery firm od współprac. No tak chyba z 5-7 wystarczy zupełności , bo to tylko taki miły dodatek do bloga :) Ja to przynajmniej tak traktuję . a TAKIE KOMENTARZE KOPIUJ - WKLEJ ! załamać tylko ręce. Tyle się o tym mówi , że to nie jest fajne itp, a i tak bardzo dużo osób idzie jakby na ,, łatwiznę '' , ale ja nie wchodzę na blogi , gdzie są komentarze kopij - wklej. Mnie to jakoś tak odpycha. To świadczy , że ta osoba jest bardzo leniwa i nie zależy jej na dobrym wizerunku jej osoby i oczywiście bloga :) To chyba tyle - trochę się rozpisałam , ale .... to chyba nic :D

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    ReplyDelete
  43. Przydatne porady :)

    http://cappucinoworld.blogspot.com/

    ReplyDelete
  44. śliczne zdjęcia!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/09/black-westside-93.html

    ReplyDelete
  45. Bardzo fajne porady :)
    http://lifemizip.blogspot.com/

    ReplyDelete
  46. Moim zdaniem to bezsensu zakładać bloga tylko po to, by mieć jakąś współpracę. Tak jak napisałaś - liczy się pasja, chęć do tworzenia czegoś, ale nie powinno to być na zasadzie "chcę darmowe rzeczy". Z tym spamowaniem też się zgadzam i nienawidzę, gdy ktoś pisze coś w stylu "fajnie", "ładnie" i tym podobne, bo trafia mnie szlag, a w dodatku mam wrażenie, że jestem niedoceniania. Twoje porady są naprawdę ciekawe szczególnie, że sama dopiero zaczynam i na szczęście nie popełniam takich błędów o jakich wspomniałaś haha :)

    DAZZLExME.blogspot.com

    ReplyDelete
  47. Świetne porady!
    sweethomesweety.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. fajne i przydatne;]

    zapraszam w wolnej chwili

    http://nattalja.blogspot.com/2014/09/turkusowe-miss-u.html

    ReplyDelete
  49. Przydatne porady dla początkujących! Prowadzę bloga od niedawna, mam niewielu obserwatorów, ale cieszę się że mogę podzielić się swoją wiedzą i pasją z innymi. Mam także kilka swoich ulubionych blogów, chętnie tam zaglądam. Dlatego uważam, że obs za obs to głupie. Pozdrawiam :)

    kosmetologiaispa.blogspot.com

    ReplyDelete
  50. Dobrze, że poruszasz temat masowo pisanych komentarzy, typu "super blog, obserwuję, liczę na rewanż". Strasznie jest to irytujące i bezsensowne; w zasadzie to jak słowa - "mam w dupie to co napisałeś, ale powiem, że to fajne, żebyś mnie zaobserwował!".

    http://bog-jest-wszystkim.blogspot.com/

    ReplyDelete
  51. super rady ;) na pewno się przydadzą dla wielu początkujących i nie tylko ;)

    ReplyDelete

❀ Dziękuję za wszystkie komentarze. Każdy z nich jest dla mnie wielką motywacją.
❀ Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
❀ W miarę możliwości staram się odwdzięczać za każdy pozostawiony przez Was komentarz.
❀ Jeśli zaobserwujesz, postaram się nie zawieść Twoich oczekiwań. :)